El conseyeru d’Ordenación de Territoriu, Urbanismu, Vivienda y Derechos Ciudadanos, Ovidio Zapico, anunció l’entamu del trámite pa la suspensión d’autorizaciones urbanístiques relatives a la instalación d’almacenes de bateríes en suelos non urbanizable, tres alcordase pola Comisión Permanente de la CUOTA.

El conseyeru añedió qu’esta suspensión va recoyer nun decretu, que se ta ellaborando por trámite d’urxencia, que va contemplar el cambéu del Reglamentu d’Ordenación del Territoriu y Urbanismu d’Asturies (ROTU) pa incorporar amás d’esta paralización, un nuevu epígrafe nel que se van declarar incompatibles los usos d’estes bateríes nos núcleos rurales.

Zapico señaló que con estes midíes y hasta l’aprobación definitiva d’unes directrices sectoriales “damos tranquilidá al mundu rural” y aportunó en que “la transición enerxética tien que ser xusta colos territorios, coles persones, con el trabayadores, y por eso tien de faese de forma ordenada, pautada y apautada”.

Nesti sentíu, el conseyeru incidió na necesidá de cuntar con una empresa pública nacional d’enerxía “yá que se trata d’una sector estratéxica qu’amás d’otres cuestiones, podría desenvolver esti tipu d’instalaciones pa evitar la especulación”.

Pela so parte, Ruiz Latierro esplicó que la CUOTA aprobó emitir una instrucción a los conceyos “yá que munchos d’ellos manifestárennos les sos duldes no referente a la tramitación d’estes infraestructures”, na que s’establez qu’esta tramitación tien de facese por aciu un estudiu d’implantación “lo que da un ampliu marxe de maniobra a los conceyos”.

El director xeneral señaló que los criterios aprobaos pola CUOTA pa la implantación d’estos parques de bateríes, los denominaos “stand alone” que les sos potencies d’almacenamientu superen los 3 MW y nun se llinden al autoconsumu, señalen qu’al tratase d’instalaciones asimilables a les d’usu industrial, los suelos más afayadizos y prioritarios pa la so implantación van ser los suelos urbanos o urbanizables, nos que yá tuvieren previstos nos planiamientos o fueron presistentes, los usos industriales, estractivos o enerxéticos.

No que fai a los suelos non urbanizables, Ruiz Latierro puntualizó que de la suspensión mentada esclúyense aquellos suelos que seyan o fueren industriales, mineros o enerxéticos, coles mires de poner en valor unos suelos que na actualidá atópense mayoritariamente abandonaos y degradaos.