El Principáu va acoyer a partir de mañana la XI Conferencia de la Rede Interautonómica de Participación Ciudadana, que va axuntar en Llangréu a unos 40 especialistes y representantes de 12 comunidaes p’analizar les últimes actuaciones de participación de la ciudadanía nos procesos y polítiques públiques desenvueltes nestes rexones.

Mientres dos xornaes, la Pinacoteca Municipal Eduardo Úrculo va ser el foru de debate sobre les novedaes llexislatives na materia. D’esta miente, l’eventu, entamáu pola Dirección Xeneral de Gobernanza Pública, Tresparencia, Participación Ciudadana y Axenda 2030, perteneciente a la Conseyería de Presidencia, incluye un alcuentru mañana con cuatro entidaes de participación y voluntariáu d’Asturies. Col títulu Actividades de promoción de la participación ciudadana y de la Agenda 2030 en el Principado, les organizaciones Cruz Bermeya, Fundación EDES, Asociación El Prial y Movimientu Asturianu pola Paz van esplicar la implicación de la sociedá asturiana nos procesos de participación.

Amás, el xueves, na Casa la Buelga de Ciañu, los participantes nel alcuentru van esponer y van debatir sobre les novedaes llexislatives y el grau d’aplicación de les mesmes, mesmo que sobre los criterios interpretativos y resoluciones xudiciales de relevancia n’España.

Asina mesmo, van ellaborar una declaración común, la Declaración de Llangréu, pa ratificar el compromisu de collaboración y cooperación ente les comunidaes autónomes. Esti documentu va recoyer les principales llinies estratéxiques y mecanismos pa que les alministraciones públiques garanticen, de forma consensuada, la plenitú de la participación ciudadana na ellaboración y apreciación de les polítiques públiques.

Al alcuentru van asistir representantes d’Aragón, Cantabria, Castiella-La Mancha, Castiella y Llión, Cataluña, Euskadi, Estremadura, Galicia, La Rioxa, Navarra y la Comunitat Valenciana, amás d’Asturies.

La Rede Interautonómica de Participación Ciudadana creóse nel 2016 como una canal de reflexón y cooperación ente les rexones pa desenvolver una participación real y efectiva de la ciudadanía nes polítiques publiques.