El Gobiernu d’Asturies apuesta pola promoción de l’alimentación saludable en tolos centros de menores, onde viven 373 neños. La conseyera de Derechos Sociales y Bienestar, Melania Álvarez, presentó güei nel centru polivalente de La Baragaña, en Candás, la guía nutricional ¡Qu’aproveche!, que recueye’l calendariu de menúes que se van sirvir nos equipamientos y que fomenta’l consumu de productos locales y de temporada, de la qu’amenorga azucres, grases, bollería industrial y productos procesaos.

L’Institutu Asturianu para l’Atención Integral a la Infancia y a les Families, qu’anguaño cunta con un presupuestu próximu a los 50 millones, un 19,21% más qu’en 2021, foi la entidá encargada de diseñar la guía.

Los menúes de los centros plantegáronse en llínea cola estratexa NAOS (Nutrición, Actividá Física y Prevención de la Obesidá) de la Organización Mundial de la Salú (OMS), que tien por meta invertir l’enclín na prevalencia de la obesidá por aciu l’alimentación saludable y el fomentu del deporte.

La guía iguóse col asesoramientu de nutricionistas y en collaboración colos profesionales de cocina de los distintos centros. Nel recetario anováu poténciase’l consumu de verduras, hortolices y frutes; evítense los precocinaos, llindar el sal y amenórguense los azucres. Amás, optar polos productos integrales en sustitución de les farines refinaes y l’aceite d’oliva va utilizase como referencia para cocinar.

La guía tamién garantiza que les raciones que se sirven nos distintos centros tán afeches a les necesidaes de cada grupu d’edá.

“Una alimentación equilibrao ye un indicador más de la calidá asistencial. Sabemos que los vezos qu’adquerimos de pequeños son fundamentales para’l restu de les nueses vides y, ensin dulda, tener una dieta sana y variada ye una garantía de salú. Esta guía ye l’amuesa de qu’esti gobiernu esmolezse non solo pol acoyimientu de los menores que lu precisen, sinón por procura-yos les meyores condiciones”, esplicó la conseyera Melania Álvarez.

Los menúes van afaese tamién a les peculiaridaes de cada menor en casu de que tenga dalguna alerxa o intolerancia. Toos tán compuestos per primer platu, segundu y postre, tanto na comida como na cena, y van incluyir diariamente alimentos de los siguientes grupos:

Ø Verduras y hortolices.

Ø Arroz, pasta, llegumes y pataques.

Ø Carne, pexes y güevos.

Ø Fruta.

Nos almuerzos y nes meriendes apuéstase por lácteos enteros ensin azucre, frutes fresques, pan, ceberes non azucarados y frutos secos, evitando siempres les bolleríes industriales y llindando la repostería casera a ocasiones especiales. Otra de les novedaes ye que les tradicionales meriendes de cumpleaños proponen alternatives saludables y curioses, como les brochetes de frutes bañaes en chocolate negru, tortiella de pataca o xelatines.