El Principáu, al traviés de la Fundación Asturiana de la Enerxía (Faen), Otea (Hostelería y Turismu d’Asturies) y l’Asociación Empresarial pal Desenvolvimientu ya Impulsu de la Movilidá Eléctrica (Aedive) roblaron güei un proyectu piloto pa la promoción de la movilidá eléctrica nel sector turísticu, el primeru que se suscribe a nivel nacional entre Aedive, una comunidá autónoma y una asociación hostelera.

Esta iniciativa figura ente les actividaes de la Mesa pal Fomentu de la Movilidá Eléctrica n’Asturies, impulsada pola Dirección Xeneral d’Enerxía, Minería y Reactivación cola coordinación técnica de Faen y la participación de Aedive. Amás, allíniase colos oxetivos de la Estratexa de Transición Enerxética Xusta d’Asturies.

Les trés entidaes suscribieron un alcuerdu de collaboración en virtú del cual van instalase 20 puntos de recarga d’accesu públicu n’otros tantos establecimientos hoteleros, que van poder ser utilizaos por particulares y empreses de servicios de movilidá compartida. Amás de contribuyir al impulsu del vehículu eléctricu, van dexar llograr datos reales de funcionamientu que van ser analizaos por Faen pal desenvolvimientu de proyectos futuros.

Por aciu esti conveniu, va avanzar nos oxetivos de descarbonización de la economía, en concretu, nel sector turísticu, de la que se favorecen iniciatives sostenibles nesti ámbitu económicu.

Pa desenvolver esti proyectu piloto, Faen va apurrir 45.000 euros destinaos a la instalación de los puntos de recarga d’accesu públicu, los sistemes de monitorización pa llograr información detallada del usu de les infraestructures y la xeneración d’actividaes de concienciación y demostración qu’averen esta tecnoloxía a posibles usuarios, tanto particulares como empreses.

El conveniu foi robláu pol conseyeru d’Industria, Empléu y Promoción Económica, Enrique Fernández, en calidá de presidente del patronatu de Faen. Per parte de Otea y Aedive participaron los sos presidentes, José Luis Álvarez Almeida y Adriano Mones, respectivamente.

Fernández valoró esta iniciativa como exemplu de la collaboración públicu-quitada nel marcu de la mesa pal fomentu de la movilidá eléctrica. Tamién sorrayó’l compromisu que’l Gobiernu d’Asturies caltien cola descarbonización, como oportunidá de xeneración d’actividá económica y empléu. “Trátase d’un proyectu enmarcáu na Estratexa Rexonal de Transición Enerxética Xusta que supon non solamente una apuesta por un turismu más sostenible medioambientalmente, sinón tamién el fortalecimientu y afitamientu d’una cadena de valor industrial y de servicios acomuñada a la movilidá eléctrica”, esplicó.

Esplegue de la tecnoloxía

Según datos de les asociaciones Anfac y Faconauto, van ser precisos unos 340.000 puntos de recarga d’accesu públicu n’España en 2030 pa dar serviciu al oxetivu de 5 millones de vehículos eléctricos que s’afitó a nivel nacional.

Aedive plantega qu’un bon ritmu pal esplegue de la infraestructura sería llograr 23.000 el próximu añu (cifra que prácticamente se algamar), 70.000 en 2025 y 255.000 en 2030, con una mayor importancia de los allugamientos y tipoloxía de los mesmos, más que de la cantidá.

Tocantes a vehículos, n’España les matriculaciones de turismos 100% eléctricos atropen anguaño una medría del 39,8%, con 24.387 unidaes, según datos de Aedive y l’Asociación Nacional de Vendedores de Vehículos. Esta categoría en particular, los automóviles eléctricos puros tipu turismu, ronda’l 5% de cuota de vientes.

N’Asturies, l’oxetivu de puntos de recarga según Aedive y Faen sería disponer d’unos 500 d’accesu públicu en 2023, 3.200 en 2025 y 5.600 en 2030. Al respective de vehículos, en 2030 l’oxetivu sería cuntar con 110.000 eléctricos (puros y híbridos enchufables).

Los últimos datos públicos disponibles, correspondientes a 2021, indiquen que la comunidá disponía de 224 puntos de recarga d’accesu públicu, 1.542 turismos y 163 motocicletes con etiqueta ambiental cero. Nesti sentíu, Asturies ye una de les comunidaes con mayor desenvolvimientu del vehículu eléctricu.

Ayudes públiques

Nes dos primeres ediciones del Programa Moves d’ayuda a la compra de vehículos ecolóxicos nuevos, que cuntaron con 3 millones de presupuestu, concediéronse fondos pa 75 automóviles híbridos enchufables, 156 eléctricos y furgonetes, 30 camiones de gas natural licuado, 19 motociclistes, 9 instalaciones de préstamu de bicicletes y 176 puntos de recarga, ocho d’ellos rápidos.

Nel marcu del Moves III, abiertu dende va un añu y entá a valir hasta finales de 2023, convocáronse primeramente 8 millones en subvenciones. Nestos momentos yá hai solicitaos 1.016 vehículos, l’equivalente al 70% de los fondos disponibles (unos 3,6 millones), y solicitúes pa la instalación de 749 puntos de recarga, trés vegaes per encima del presupuestu de la llinia.

Por ello, l’Institutu pa la Diversificación y Aforru de la Enerxía (Idae) amplió n’otros 10,5 millones los fondos asignaos a Asturies, de cuenta que el Moves III dispon yá de 18,5 millones.