El Principáu reforzó la collaboración vecinal nel mediu rural pa efectuar quemes controlaes qu’ayuden a desaniciar combustible nos montes. Pa ello, la Conseyería de Mediu Rural y Cohesión Territorial simplificó los trámites, editó folletos informativos y estableció mecanismos de supervisión.

Esta práctica ye una de les midíes recoyíes na Estratexa Integral de Prevención y Llucha contra les Quemes Forestales n’Asturies 2020-2025, la ferramienta de xestión y principal marcu de les polítiques y actuaciones del Gobiernu d’Asturies nesta materia.

El númberu de pidimientos recibíos anguaño xube a 121, una cifra que se foi incrementando dende 2019, lo que demuestra la bona acoyida que la iniciativa tien ente vecinos y ganaderos. La mayoría de les solicitúes vienen de les contornes del monte central y l’oriente de la comunidá. Asina, los conceyos onde más quemes controlaes se realicen son Piloña, Sobrescobiu, Casu y Onís.

L’Executivu simplificó los trámites pa entainar el procesu. D’esta miente, la persona o asociación que pretenda llevar a cabu una quema controlada tien d’unviar una solicitú na que defina la zona onde se va a actuar y especificar los medios de los que dispón Una vegada aceptáu’l pidimientu, el Principáu pon los medios en collaboración colos vecinos implicaos.

Les quemes controlaes realícense sol asesoramientu de los técnicos de la Conseyería de Mediu Rural y Cohesión Territorial, cola participación d’axentes del Mediu Natural y, dependiendo de la modalidá de quema, con medios del Ministeriu d’Agricultura, Pesca y Alimentación, al traviés de les Brigaes de Refuerzu en Quemes Forestales y los Equipos de Prevención Integral de Quemes Forestales

Antes de realizar la quema estúdiase la opción más afayadiza, en función del tipu de zona y la intensidá arbustiva. Les alternatives van dende la quema por mates a la más intensiva en zones de mayor densidá. Seya que non, siempre se respeten les indicaciones que marca’l nivel de riesgu de quemes y evítense les époques más seques.