El Principáu va reforzar l’análisis de la calidá del so sistema educativu al incorporase la primer vez al International Computer and Information Literacy Study (ICILS), un estudiu que mide la competencia dixital del alumnáu en más de 30 países. La prueba va celebrase nel 2023, en segundu de Secundaria.

El Gobiernu central tomó’l determín de qu’España participe pela primer vez n’ICILS, que s’entama cada cinco años y cumple la tercer edición. Cola mira de llograr datos autonómicos estadísticamente fiables y que dexen facer una comparanza internacional, la Conseyería d’Educación solicitó una muestra ampliada. Esto va suponer la selección d’unos 50 centros de Secundaria pa sumase a la investigación.

A diferencia d’otros estudios internacionales, ICILS nun se centra en materies concretes, sinón que ye competencial y pon el focu na habilidá dixital. El Gobiernu d’Asturies considera interesante esta prueba por dos razones. De primeres, pol interés intrínsecu de la sociedá por esti tipu d’habilidaes. Per otru llau, pa midir l’impactu de la enseñanza telemática a lo llargo de la pandemia. L’alumnáu que se va someter a la prueba nel 2023 taba matriculao en quintu de Primaria cuando se declaró’l confinamientu, en marzu del 2020.

ICILS va dexar disponer d’un diagnósticu fiable y independiente del grau d’adquisición de la competencia dixital y valorar un momentu nel que la crisis sanitaria xeneró una situación nueva nos procesos d’enseñanza y aprendimientu.

Esti estudiu ta promovíu pola Asociación Internacional pa la Evaluación del Rindimientu Educativu (IEA), una cooperativa formada por instituciones académiques, d’investigación y axencies gubernamentales de más de 60 países.

Cola incorporación a ICILS 2023, Educación amplía la so llinia d’investigación nel contestu internacional. Asturies participa yá con muestres ampliaes en PISA, que mide comprensión llectora, matemátiques y ciencies n’Educación Secundaria Obligatoria (ESO) y TIMSS y PIRLS, que miden les mesmes competencies en Primaria.