El Gobiernu d’Asturies va rebaxar los estragales de concentración de partícules inferiores a 10 micres (PM10) afitaos anguaño para activar el protocolu énte episodios de contaminación del aire, col fin de menguar l’impactu na salú de la población y protexer, especialmente, a les persones más vulnerables.

El vicepresidente y conseyeru d’Alministración Autonómica, Mediu Ambiente y Cambéu Climáticu, Juan Cofiñu, anunció na Xunta Xeneral qu’el so departamentu va revisar el protocolu, aprobáu en 2018, pa poder activalo cuando la concentración de partícules na atmósfera sía cimera a 40 microgramos per metro cúbicu (µg/m3N) pa les PM10, frente a los 45 actuales.

Amás, el conseyeru informó sobro la introducción de nuevos niveles d’activación del dispositivu y midíes d’actuación pal ozonu y el dióxidu d’azufre, contaminantes que se van sumar a les partícules PM10 y P2,5 (de diámetru inferior a 2,5 micres) y al dióxidu de nitróxenu, yá incorporaos nel protocolu.

Igualmente, van revisase les autorizaciones ambientales integraes (AAI) y les d’actividaes potencialmente contaminadores de l’atmósfera pa incluyir condiciones específiques de funcionamientu en casos d’activación del mecanismu pa frenar la contaminación.

No que va d’añu, el protocolu activóse en dos causes na área d’Uviéu y una na zona de Cuenques, coincidiendo col aumentu de contribuciones d’orixe natural, como les intrusiones saharianes y les partícules provocaes por quemes forestales.

Cofiñu aseguró que dende 2004 los niveles de contaminación n’Asturies “esperimentaron, de manera xeneral, un descensu siguíu, demostrando la eficacia de les midíes adoptaes nel marcu de los distintos planes calidable del aire executaos”. “Nun se producen altos índices de contaminación dende 2010 nel casu d’Uviéu y dende 2013 en Xixón y Avilés”, precisó.

Respectu al informe calidable del aire de 2021, Cofiñu sorrayó que toles estaciones de la rede de control del Principáu presentaron concentraciones inferiores a los valores llende y los oxetivos establecíos na lexislación vixente, con dos esceiciones: la estación denominada Mataderu, n’Avilés, que pol so allugamientu nun se considera representativa de la calidá del aire, y l’asitiada na avenida de l’Arxentina, en Xixón.

“Esisten problemes puntuales y de llindada influencia sobro los que tamos actuando pa da-yos solución”, indicó Cofiñu. Nesti sentíu, refirióse a los planes p’amenorgar la polución atmosférica na zona oeste de Xixón y na área industrial y portuario de la marxe esquierda de la ría d’Avilés

El vicepresidente sorrayó que “l’ambición del Gobiernu d’Asturies va más allá del cumplimientu llegal”, polo que’l nuevu Plan Estratéxicu calidable del Aire del Principáu, que se va someter en curtiu a información pública, “va afitar oxetivos más ambiciosos que converxan colos valores encamentaos pola Organización Mundial de la Salú publicaos en 2021”. Según esplicó, les midíes incorporaes al documentu “van dexar cumplir en 2030 el 100 % de los encamientos de la OMS en contaminantes como’l dióxidu d’azufre, el dióxidu de nitróxenu, el monóxidu de carbonu ya inclusive los valores medios diarios de les partícules PM10”.