Iniciativa reclama a Educación que garantice l’enseñu d’asturianu

L'asociación entama una campaña informativa pa promocionar la matriculación n'asignatura de Llingua Asturiana

0
165

Que nengún alumnu quede ensín clas d’asturianu. Iniciativa pol Asturianu encamienta a la Conseyería d’Educación a facer un esfuerciu pa que nengún alumnu vuelva a quedar ensin clas d’asturianu por falta de profesoráu, como vien siendo habitual hasta agora. La organización llama a evitar la convocatoria de medies xornaes y los retrasos na aprobación de les hores de profesoráu asignaes a los centros concertaos.

L’asociación ta acabante de presentar una campaña informativa pa promocionar la matriculación n’asignatura de Llingua Asturiana y na de gallego-asturianu nel Eo-Navia. El vocal de Rellaciones Institucionales d’Iniciativa pol Asturianu, Inaciu Galán, dixo que con esta campaña «queremos consiguir que l’idioma siga tresmitiéndose nes nueves xeneraciones de forma más efectiva”. Galán aprovechó pa recordar que la matriculación nesta asignatura ye «un drechu irrenunciable» de los neños.

Iniciativa pol Asturianu recuerda a los padres que deprender asturianu va poder permitir a los escolinos algamar nel futuru el títulu B2 d’asturianu «como una llingua más». «Esta formación va vali-yos muncho nel futuru, pues ye un elementu que favorez l’estudiu d’otres llingües” apuntó’l vocal de la organización. Galán reclamó a la Conseyería d’Educación y a la Dirección Xeneral de Política Llingüística que nengún alumnu vuelva quedar ensin clas d’asturianu. «Llevamos bien de tiempu denunciando decenes de casos nos que l’alumnáu queda ensin profesoráu y ensin l’asignatura que llibremente escoyeron”.

La campaña, que se va difundir en redes sociales, ta formada por una ventena cartelos n’asturianu y gallego-asturianu col lema ‘La oportunidá de conocer mundu, el to mundu. Escueyi llingua asturiana al matriculate nel institutu/colexu’. L’asociación recuerda que’l periodu de prematrícula yá ta abiertu polo que reclama un esfuerciu a la Conceyería. «Nun se pue esperar más. La campaña de difusión habría tar yá en marcha y con un especial esfuerciu nestes circunstancies nes que nun pue facese campaña física nos centros educativos”, esplica Galán.