La campaña de vacunación antigripal 2019-2020 adelantráse al 21 d’ochobre para mayores de 65 años y muyeres embarazaes. A partir del 4 de payares, inmunizaráse al restu de grupos de riesgu, ente los que per primer vegada inclúyense ñácaros prematuros mayores de 6 meses y menores de dos años. La Conseyería de Sanidá encamienta la vacunación a les muyeres embarazaes pa protexer a los ñácaros, cuidao que hasta pasaos los seis meses de vida nun pueden recibir la profilaxis. El contaxu d’esta enfermedá amonta’l riesgu de complicaciones nos naciellos.
El director xeneral de Salú Pública, Rafael Cofiño, presentó esta iniciativa nel centru de salú d’El Llano, en Xixón, onde destacó’l papel de la rede d’atención primaria na prevención y la promoción de la salú. Pela so parte, el xefe del Serviciu d’Epidemioloxía de la conseyería, Ismael Huerta, aportunó na importancia de que’l personal sanitariu y sociosanitariu se vacune pa prevenir contaxos a pacientes y grupos de riesgu. La vacuna ta encamentada pa mayores de 65 años, persones inmunodeprimíes o con enfermedaes cróniques, obesidá y muyeres embarazaes, que presenten más riesgu de complicaciones.
Novedaes p’anguaño
La campaña va rematar el 31 d’avientu. Ente les novedaes figura l’alministración de trés tipos de vacuna, ente les que s’inclúi per primer vegada la tetravalente de cultivu celular, indicada pa xestantes y persones con alerxes graves al güevu y a los antibióticos. A los mayores de 65 años inocularáse-yos la trivalente reforzada, que llogra una meyor respuesta inmune nesti sector de la población, y al restu de los grupos de riesgu, dende los seis meses hasta los 64 años, va alministráse-yos la tetravalente clásica, que protexe de los dos tipos de virus A y les dos variantes del B. Salú adquirió 244.000 dosis de vacuna, que supunxeron xuna inversión de 1.194.710 euros. Del total, 170.000 son de trivalente reforzada, 72.000 de la tetravalente clásica y 2.000 de tetravalente de cultivu celular.
Esta selmana distribuyirán les dosis nos distintos puntos de vacunación y va espublizase la campaña con cartelos y folletos. Amás, per primer vegada va ellaborase un documentu d’entrugues frecuentes sobro’l gripe p’ayudar a estremar los síntomes d’un gripe de los d’un resfriáu.
Balance de la campaña pasada
La cobertoria vacunal na pasada campaña ente los grupos de riesgu algamó les 211.742 dosis alministraes de les 228.295 distribuyíes. En total, el Serviciu d’Epidemioloxía rexistró 3.816 andaes de gripe per cien mil habitantes, frente a los 4.390 del exerciciu anterior. Por grupos de riesgu, el 57% de les persones de más de 65 años recibieron la vacuna, de manera que se superó’l 55,2% de la campaña previa. Nesti grupu, rexistráronse 1.061 casos de gripe per cien mil habitantes, menos de la metá que na temporada anterior, cuando se rexistraron 2.597. Sicasí, encamiéntase que se vacune siquier el 65% d’esti colectivu p’amenorgar la morbilidad y la mortalidá. Al respective de les xestantes, l’añu pasáu inmunizáronse’l 44%, frente al 32% de la temporada anterior. Tamién s’amontó la cobertoria ente’l personal sanitario: del 32% al 50%.