La Estratexa pal Sector Pesqueru d’Asturies 2021-2030 va permitir consolidar una actividá sostenible, rentable y con garantíes de futuru. El documentu parte del analís de les distintes dimensiones de la pesquería na comunidá, recueye aportaciones realizaes polos profesionales, implicaos en tol procesu d’ellaboración, ya inclúi un plan d’acción pa la pesca artesanal.

El conseyeru de Mediu Rural y Cohesión Territorial, Alejandro Calvo; el director xeneral de Pesca Marítima, Francisco González, y el presidente de Federación de les Confreríes de Pescadores d’Asturies, Adolfo García, participaron güei na presentación de la nueva estratexa, el documentu que va dexar encarar los desafíos del sector, alliniándolos cola Axenda 2030 y los Oxetivos de Desenvolvimientu Sostenible (ODS), la política pesquera común, les normes actuales y el nuevu Fondu Européu Marítimu, de Pesca y Acuicultura (Fempa).

Les midíes d’actuación estructúrense en cuatro exes principales, desenvueltos en 38 llinies d’acción, que constitúin la fueya de ruta que va permitir sentar les bases de futuru pa la pesca asturiana. Son les siguientes:

  • Llograr una actividá pesquera sostenible, respetuosa col mediu marín, rentable y con proyección de futuru. Les acciones propuestes #enfocar a una xestión qu’asegure la sostenibilidá, según a la meyora de les condiciones de trabayu na pesca. Como exemplu, van desenvolvese planes de xestión en tou la mariña que conxuguen rentabilidá con sostenibilidá.
  • Impulsar una cadena comercial segura, moderna, trazable y dinámica, dende’l pescador hasta’l consumidor final, que garantice la permanencia de entramáu  socioeconómico directu ya indirectu. Les midíes céntrense nel afitamientu y promoción de los recursos prindaos por métodos de pesca artesanal, medioambientalmente sostenibles y que permitan asegurar, como elementu diferenciador, la frescura y calidá. Nesti apartáu desempeña una importante función, como una parte más de la estratexa, l’apocayá creada Organización de Productores de la Pesca.
  • Actuar sobre la llucha contra’l cambéu climáticu y el caltenimientu d’ecosistemes marinos sanos, resilientes y dafechu funcionales. Plantégense midíes que contribuyan al desenvolvimientu d’una economía azul, por aciu les ayudes xestionaes poles entidaes de desenvolvimientu local participativu, pal fomentu y desenvolvimientu de la estructura pesquera.
  • Xenerar un marcu de gobernanza innovador que fomente la corresponsabilidad y la xestión adaptativa de la estratexa. Pa llograr esti oxetivu, van adoptase midíes participatives, col fin de compartir col sector la responsabilidá na xestión de los recursos pesqueros.

Una flota de 248 embarcaciones

La flota asturiana ta compuesta por 248 embarcaciones que tienen toles modalidaes de pesca del Cantábricu y Noroeste, anque de calter mayoritariamente artesanal, y con capacidá pa desembarcar nes rules hasta 163 especies distintes. Estes característiques aseguren un suministru regular de pexe n’Asturies, de la que cubren les necesidaes de los establecimientos de restauración y de la emerxente industria de procesamientu de productos pesqueros.

Amás, el pesqueru da sustentu a otros sectores como’l de la construcción naval y el de la empresa pesquera auxiliar. Esto supón qu’alredor de la pesca xenérase un ampliu entramáu comercial ya industrial que contribúi de forma importante al bienestar socioeconómico, l’empléu y la cohesión social de la comunidá.

El calter artesanal de la flota asturiana encaxa a la perfección nes polítiques europees que reivindiquen la sostenibilidá de los recursos, porque garantiza l’aportación d’alimentos con un menor consumu d’enerxía, por aciu l’usu de técniques y métodos de pesca selectivos y de baxu impactu sobre’l mediu marín.​​​​​​​