La xunta xeneral estraordinaria d’accionistes de la Zona d’Actividaes Loxística ya Industriales d’Asturies (Zalia) va aprobar el próximu 2 d’abril la refundación de la entidá, un pasu que va rematar el procesu d’ampliación del capital social y va dexar empecipiar la comercialización de parceles nesti primer semestre del añu. D’esta miente, avánzase nel oxetivu d’asitiar Asturies como polu loxísticu de referencia na cornisa cantábrica.

La formalización d’esti alcuerdu marca un finxu significativu al reestructurar l’accionariáu y fortalecer la participación na sociedá del Gobiernu d’Asturies y del Conceyu de Xixón. Esta midida va dotar de solidez financiera a la entidá y va dexar concluyir les inversiones pendientes. L’oxetivu final ye asitiar la Zalia como líder loxísticu nel noroeste y a la comunidá como exa clave nel corredor atlánticu.

El tresformamientu de creitos en capital social na nueva estructura accionarial va llevar al Gobiernu d’Asturies a cuntar con una participación mayoritaria del 86,71%, frente al 40% anterior. El Conceyu de Xixón va retener el 9,91%, ente que les autoridaes portuaries de Xixón y Avilés van tener un 2,16% y un 1,08%, respectivamente. Pela so parte, el Conceyu d’Avilés va disponer d’un 0,13%.

Tres la formalización d’estos alcuerdos, Zalia va poner en marcha los procedimientos alministrativos oportunos para licitar inversiones, anovar los cuadiernos de valoración de les parceles y la so promoción, col fin d’empecipiar la comercialización nesti semestre. Tamién se van activar les collaboraciones con distintes organizaciones como Rede Eléctrica para asegurar un afayadizu suministru enerxéticu y la formalización de la collaboración con Sepides pal impulsu de proyectos estratéxicos.

Con una superficie total de 1,2 millones de metros cuadraos -700.000 d’ellos correspondientes a la primer fase- Zalia asítiase como enclave estratéxicu pal desenvolvimientu loxísticu n’Asturies. El desbloquéu del proyectu compleméntase con Interzalia, una estación intermodal impulsada pol Principáu y Adif, que va reemplazar l’actual tresvase de mercancíes en La Estación/Llugo de Llanera, y un proyectu de tresporte última milla pa conectar tolos polígonos asturianos con esta área loxística.