Un total de 27 asociaciones y 8 colexos de periodistes de tol territoriu nacional suscribieron un manifiestu en defensa de los graos universitarios en comunicación, nel que señalen, amás, que los másteres o otros títulos de posgrau nun pueden considerase una formación equiparable al grau de llicenciatura en Periodismu o Comunicación Audiovisual. En concretu, según recueye’l testu, les 27 asociaciones y 8 colexos que suscriben el manifiestu, refuguen que “los posesores d’otros graos o llicenciatures universitaries ayenos al oficiu seyan consideraos periodistes por realizar un máster o un posgrado rellacionáu col mundu de la comunicación”.

El manifiestu tresllada que los graos en Periodismu o Comunicación Audiovisual impartíos poles universidaes españoles son “la única titulación necesaria y afayadiza pal exerciciu profesional, con independencia de que legalmente esta nun seya obligatoria pa exercer”. Amás, convida a les universidaes qu’imparten estes titulaciones a “revisar frecuentemente los sos planes d’estudiu, col fin d’actualizalos n’ares d’una formación afayadiza del so alumnáu”. El testu tamién ta suscritu per un centru universitariu, la Universidá Isabel I de Burgos.

A lo último, los firmantes del manifiestu conviden a tolos periodistes del país a integrase naquelles asociaciones y colexos profesionales que realmente defendan la titulación académica, p’aunir esfuerzos na llucha contra’l intrusismu y la dignificación del nuesu oficiu”.

Esta iniciativa naz tres la celebración, el pasáu mes de payares, d’una asamblea estraordinaria de la Federación d’Asociaciones de Periodistes d’España, FAPE, na que, por iniciativa de l’Asociación de la Prensa d’Uviéu, proponíase unu cambéu d’un artículu de los estatutos de la federación. En concretu, en dichu artículu oldéase la realización d’un máster o posgrau con una llicenciatura y dexa la entrada en FAPE de graduaos n’estudios ayenos al periodismu pero con cualquier máster o posgrado rellacionáu con comunicación. Na votación 25 asociaciones, que representen 183 votos, sofitaron la propuesta de cambéu ente que solo ocho asociaciones, que representen 245 votos, refugaron el cambéu y optaron por caltener esta vía d’accesu a la FAPE.