El vicepresidente y conseyeru d’Alministración Autonómica, Mediu Ambiente y Cambéu Climáticu, Juan Cofiño, anunció güei que los trabayos de recuperación ambiental del suelu de los antiguos Talleres del Conde, en Llangréu, a los que’l so departamentu destina 136.000 euros, van acabar a primeros del 2022.

De la que visitaba les obres, Cofiño esplicó qu’anguaño ta faciéndose la roza y la demolición de les lloses de formigón allugaes nel terrenu. Tamién indicó que se ta tramitando la documentación alministrativo pa tresportar los residuos contaminaos a Coxersa. De mano, ta previsto que’l treslláu empiece a últimos d’esti mes pa, depués, volver facer otru análisis del suelu y rellenalu. Desque se remate la restauración, el Conceyu de Llangréu, propietariu del terrenu, va acondicionar la parcela cola mira de da-y dellos usos, ente ellos, la construcción d’un recintu ferial.

Amás del proyectu actual de rehabilitación ambiental, l’Alministración local yá sacó a llicitación el proyectu pa executar los accesos al recintu, que van ser soterraños y van pasar per debaxo de les víes del tren. Desque se rematen estes actuaciones, el conceyu va urbanizar la parcela.

P’acabar, en toes estes iniciatives van invertise camín de los seis millones, financiaos al traviés de convenios de los fondos mineros.

Mediu Ambiente axudicó n’agostu’l proyectu de recuperación medioambiental de Talleres del Conde, onde se desenvolvió una actividá metalúrxica intensa nos sieglos XIX y XX. L’actuación, qu’empezó en setiembre, afecta a una superficie d’unos 500 metros cuadraos, con una fondura mínima de 25 centímetros, qu’incluye la capa de tierra vexetal.

El proyectu tamién incluye la escavación d’alredor de 515 metros cúbicos de tierra, la demolición y llevantáu de 300 metros cuadraos de pavimentu de formigón en masa y el rellenu de zanxes con material de la escavación, amás de la xestión y tresporte de los residuos.

Otres intervenciones centrar na retirada de suelos contaminaos, xeneraos pol allugamientu de distintes actividaes siderúrxiques na parcela, como un taller de calderería. Les resultancies de los analises realizaos evidencian la presencia nos terrenes de metales pesaos, sobremanera arsénicu y chombu, según otros compuestos orgánicos. En total, envalórase que se van retirar 400 metros cúbicos de suelu.