El proyectu de presupuestos de la Conseyería de Mediu Rural y Cohesión Territorial de 2022 recueye 409,8 millones, lo que consolida l’aumentu rexistráu anguaño, pa favorecer un desenvolvimientu equilibráu del territoriu y reforzar el sofitu a la ganadería, l’agricultura y la pesca. El titular d’esti departamentu, Alejandro Calvo, presentó en Somiedu les principales cifres pal próximu exerciciu.

La ellaboración de la nueva Llei d’Ordenación del Territoriu va facilitar una planificación urbanística, medioambiental y forestal integral pa intentar llograr el máximu provechu tantu de la área central como de la rede de villes y parroquies rurales. La Dirección Xeneral d’Ordenación del Territoriu y Urbanismu, con una partida de 4,3 millones, va facilitar l’adaptación a un modelu territorial que contribuya a revertir enclinos como’l cambéu climáticu o l’avieyamientu poblacional.

Nesti contestu, destaca la incorporación d’una nueva llínea de trabayu d’acordies coles polítiques europees: la redacción de l’Axenda Territorial d’Asturies. A ella suman proyectu tresversales pa tol territoriu, como los planes d’ordenación de la mariña, d’infraestructures verdes na área central o de cartografía, ente otros.

Les cuentes tamién preven actuaciones venceyaes al desenvolvimientu de la área central, como los planes especiales de reforma interior de Perlora y de los terrenes lliberaos pol soterramientu de Llangréu o’l del barriu de Cristu-Buenavista d’Uviéu, que suponen 437.321 euros. Amás, inclúyense fondos pa un concursu focalizáu nel espaciu públicu de los conceyos del mediu rural y 242.300 euros pa sofitar el planiamientu de conceyos como Llanes, Grau o Ribeseya.

86,5 millones pa infraestructures viaries y portuaries

El próximu añu van fortalecese los preseos de planificación al mediu plazu, como’l plan director d’infraestructures y movilidá (Pima) y el plan de puertos; va afondar nos llabores de caltenimientu viaria por aciu contratos tresañales que garanticen execución y eficacia, y van incorporase nueves ferramientes de programación añal d’obres en carreteres y dragaos en puertos. Tou ello compleméntase col diseñu de protocolos d’actuación d’urxencia y emerxencia que van entainar la respuesta énte necesidaes sobreveníes, con especial atención a la seguridá de trabayadores y usuarios de les víes.

Infraestructures va cuntar con más de 78,5 millones, lo que consolida una medría sostenida del 20,56% respectu al entamu de llexislatura. va dase prioridá al caltenimientu de la rede de carreteres y va avanzase nel plan tresañal d’inversiones, empecipiáu anguaño, que garantiza especial atención a les ales de la comunidá y al mediu rural. Les inversiones n’infraestructures portuaries van cuntar con casi 8 millones, un 11,28% más, pa obres en tolos puertos.

Apueste pola movilidá sostenible

Les polítiques de movilidá son otru de les exes fundamentales pa favorecer la cohesión territorial, daqué que se reflexa nuna xubida del 10,16% del presupuestu de la Dirección Xeneral de Tresportes y Movilidá, hasta los 58.677.816 euros. En 2022 va enllantase un programa de meyora del tresporte públicu rural, al que se destinen 5 millones, y que se va sofitar na rede de rutes escolares, por aciu l’ampliación de percorríos y frecuencies.

Tamién se va actualizar la rede de tresporte na área central, col propósitu de dar cumplimientu a los oxetivos de desenvolvimientu sostenible nel horizonte de 2030. Nos próximos exercicios van executase actuaciones que sumen una inversión de 20 millones, de los que 3,5 yá tán recoyíos nel presupuestu de 2022 pa redactar y tramitar los proyectos constructivos y licitar les primeres obres.

Educación ambiental na RENA

Les polítiques dedicaes al caltenimientu del mediu natural van cuntar con 27.067.238 euros pa cumplir un doble oxetivu: caltener y ameyorar los espacios y la so biodiversidá, de la que se favorez el desenvolvimientu económicu. Asina, van caltenese les actuaciones n’infraestructures viarias, instalaciones agroganaderas comuñales, llimpieza de caminos y roza de camperes. Tamién se va afondar nos llabores de caltenimientu, señalización y meyora, que van superar el millón y van cuntar con fondos europeos adicionales. Coles mesmes, va caltenese la llínea empecipiada en 2021 al traviés del plan de restauración d’ecosistemes fluviales 2021-2023, centrada en recuperar y caltener los ríos, potenciar el so patrimoniu natural, fomentar l’usu racional ya impulsar el desenvolvimientu sostenible, dotada con 2,4 millones, a razón de 800.000 euros per añu .

La Rede Natural d’Asturies (RENA) va cuntar con 3,97 millones pa los próximos dos años, lo qu’asegura la continuidá de los programes d’educación ambiental en tolos parques.

Los trabayos científicos venceyaos a les principales especies protexíes caltienen la so dotación y fortalezse la indemnización por daños de fauna montesa. Amás, col fin d’ameyorar los plazos de los pagos y favorecer la coesistencia, va haber equipos técnicos periciales de sofitu a la guardería y al serviciu técnicu. Pa esti fin asígnense 2 millones ampliables. Tres l’actualización de la normativa sectorial, tamién se garantiza’l sofitu a la caza social y a la pesca fluvial sostenible.

25 millones pa desenvolvimientu forestal ya infraestructures agraries

El nuevu modelu forestal va dexar ameyorar la xestión, avanzar na clarificación de la propiedá ya integrar el modelu tradicional con nuevos nichos de negociu venceyaos a la biomasa, les resines o la buelga de carbonu.

El presupuestu pa inversiones y ayudes xube un 6%, hasta algamar los 11 millones, que van dexar impulsar proyectos de reactivación nes cuenques mineres y obres en casi tolos conceyos de menos de 20.000 habitantes, con especial atención a les concentraciones parcelarias. Amás, les subvenciones a la silvicultura, la repoblación y la prevención de quemes forestales amontar hasta raspiar los 3,5 millones.

Sofitu a les families de llabradores y ganaderos

La Dirección Xeneral de Ganadería y Sanidá Animal va disponer de más de 134,5 millones, de los que 96,3 van dir a ayudes directes pa llabradores y ganaderos, como sofitu al caltenimientu de les sos rentes y a l’actividá agraria sostenible. Otros 19,3 millones van empobinase a la modernización d’esplotaciones y l’incorporación de moces al campu, según a una nueva llínea de prevención frente a la fauna selvaxe.

Tamién se caltien la inversión de más de 5,2 millones pal desenvolvimientu de programes de sanidá animal en toles esplotaciones, una partida clave pa meyores como’l llográu apocayá cola declaración d’Asturies como zona llibre de tuberculosis bovina.

53 millones pa la industria agroalimentaria y el desenvolvimientu rural

La partida destinada a ordenación, reestructuración y meyora de producciones agrícoles dotar con 25,9 millones, lo que va dexar caltener la llínea d’ayuda estable de sofitu a la inversión na industria agroalimentaria y forestal (8 millones) y garantiza l’impulsu a la marca calidable Alimentos del Paraísu, que va cuntar con 1,7 millones, un 15,9% más, p’ayudes pal control oficial y la certificación de producciones, y un 26% más pa promoción. Na investigación agroalimentaria destaquen 10 millones dedicaos al Serida (4% más).

La partida de desenvolvimientu rural cuenta con 27,34 millones, de los que 21,78 asígnase al programa Leader, fundamental pa favorecer el emprendimiento y la creación de riqueza y empléu nel mediu rural.

Refuerzu del sector pesqueru

El sector pesqueru reforzar con una medría del presupuestu del 50,6%. Destaquen los 5.676.557 euros destinaos a subvenciones, con más de 4,1 millones dedicaos a la modernización y restructuración d’esti ámbitu económicu, una partida que xube’l 189%.

La nueva estratexa de la pesca, un ambiciosu documentu que recueye les normatives actualizaes y l’actual ciclu de fondos europeos, va marcar la fueya de ruta pa la próxima década.