El Gobiernu d’Asturies y el Conceyu de Piloña anovaron el conveniu pa la xestión del Centru Asesor de la Muyer del conceyu (CAM), qu’en 2023 atendió a 367 usuaries, de les que 206 yeren víctimes de violencia de xéneru. En concretu, el CAM ufiertó asesoramientu xurídicu a 227 persones y atención psicolóxica a 140.
Tres la firma, Llamedo destacó que’l pactu d’Estáu dexó reforzar los CAM con psicólogues qu’ufierten asistencia especializada a les muyeres y a los sos fíos y fíes. Amás, señaló que nos equipamientos que nun cunten con personal especializáu, l’asistencia garantízase al traviés del Programa d’Atención Psicosocial a la Muyer de los servicios de salú mental del Sespa.
“El nuesu compromisu nesta llexislatura ye siguir reforzando estos centros y asegurar que les muyeres de tolos puntos d’Asturies que lo precisen tengan atención xurídica y psicolóxica con facilidá y rapidez”, sorrayó la vicepresidenta.
Nel CAM de L’Infiestu trabayen una psicóloga y una abogada qu’empresten asistencia gratuita en tolos campos a usuaries de Piloña, Parres, Amieva, Cangues d’Onís, Onís y Ponga, con especial atención a los casos de violencia de xéneru.
Les trabayadores de los CAM exercen unu llabor fundamental na detección de posibles casos de violencia de xéneru. Nesti sentíu, dende la proximidá qu’ufierten los centros, distribuyíos por toa Asturies, les profesionales exercen como responsables de casu y ufierten itinerarios personalizaos pa cada usuaria. Tamién tán en contactu permanente con otros servicios na atención integral a les muyeres maltrataes, como la vez d’oficiu, les cases d’acoyida, les fuerces y cuerpos de seguridá, los servicios sociales y el Serviciu Públicu d’Empléu (Sepepa). Igualmente, actúen como especialistes en diversos mecanismos municipales y de la comunidá.