Donald Trump y Joe Biden tán xugandose’l poder ejecutivo nos Estaos Xunios, como venimos informándote nes últimes hores.
Tovía nun hai un claru ganador, y too paez indicar que puede tardar dellos díes.
El sistema electora de los Estaos Xuníos furrula mui diferente al d’equí. Nun ye’l númberu de votos de cada candidatu lo que cuenta, si non el númberu d’estaos nel que gana. Por eso, en 2016 Hillary Clinton tuvo más votos (más de 3 millones de votos más que Trump), pero fue Donald Trump quien ganó (el so partíu ganó en más estaos que’l demócrata).
Estaos «péndulu», la clave
Dalgunos estaos son tradicionalmente fieles a ún de los dos partios y tien asegurada la victoria dafechu (P. ex: Texas col partíu republicanu, o California col demócrata). Los estados péndulu son lo que llamaríemos estaos «indecisos», pol que los candidatos tienen que lluchar el so votu.
¿Por qué nun se sabe entá?
El votu por corréu ye una parte mui esencial nes elecciones, especialmente esti añu por mor del COVID19, que foi más promocionáu qu’otros años. Esti tipu de votu suel ser de mayoría demócrata, lo qu’esplicaría’l interés de Donald Trump en cerrar les urnes bien llueu.
Dempués de dase’l ganador oficial, el 20 de Xineru de 2021 el ganador xurará’l cargu como presidente de los Estaos Xuníos.