El conseyeru de Facienda, Xusticia y Asuntos Europeos, Guillermo Peláez, presidió güei la xunta de la comisión mista ente’l Gobiernu d’Asturies y el Tribunal Cimeru de Xusticia d’Asturies (TSXA), un alcuentru nel que s’encetó la recién entrada a valir de la Llei Orgánica 1/2025, de Midíes en Materia d’Eficiencia del Serviciu Públicu de Xusticia. Nel alcuentru, Peláez treslladó a les autoridaes xudiciales el trabayu que ta llevando a cabu l’Executivu autonómicu pa desenvolver la primer fase de la norma: la puesta en marcha de los tribunales d’instancia por aciu el tresformamientu de los actuales xulgaos.

La nueva llei estatal supón un pasu clave pa la modernización de la xusticia al traviés de la reforma organizativa en tolos ámbitos de l’alministración de xusticia. Asina, los tribunales d’instancia van ser los órganos d’organización colexada que van arrexuntase, nes sos respectives secciones especializaes, a los xueces de los distintos xulgaos qu’esisten nun partíu xudicial. Estos tribunales van dir sustituyendo de manera de progresiva a los órganos xudiciales unipersonales, tal que se conocen, pa dar pasu a una nueva configuración que va dexar optimizar los recursos humanos y materiales, racionalizar el trabayu y asignar personal en función de necesidaes concretes.

Nesti contestu, la Viceconsejería de Xusticia centrar en dellos oxetivos: el diseñu del modelu d’estructura de los tribunales d’instancia, la definición de les relaciones de puestos de trabayu necesaries y la xestión de los procesos d’acoplamientu oportunos. Pa informar sobro toos estos procesos caltuviéronse delles xuntes cola TSXA y con maxistraos, xueces y lletraos de los partíos xudiciales, según con representantes sindicales.

Nesta primer fase, tolos partíos xudiciales van tener una estructura consistente nun únicu serviciu común de tramitación nel que se va encuadrar tol personal funcionariu ensin distinción de funciones, sacante en Siero, onde tán previstes dos xefatures d’equipu: una pal cuerpu de xestión y otra pal cuerpu d’auxiliu.

Per otra parte, Xusticia peracaba les acciones formatives empobinaes a tol personal de los órganos xudiciales afectaos, según a los xulgaos de paz de los conceyos, que cola reforma van pasar a convertise n’Oficines de Xusticia.