El Principáu va recibir del Ministeriu pa la Transición Ecolóxica y el Retu Demográficu (Miteco) 30 millones adicionales en fondos del programa d’ayudes p’actuaciones d’eficiencia enerxética en pymes y grandes empreses industriales. Trátase de la tercer ampliación concedida al Gobiernu d’Asturies pol Institutu pa la Diversificación y Aforru de la Enerxía d’España (IDAE). Tres esta decisión, la llinia va pasar a disponer d’un presupuestu global de 72 millones, el más eleváu de tolos programes que xestiona la Conseyería de Transición Ecolóxica, Industria y Desenvolvimientu Económicu.
Esti mecanismu de subvenciones púnxose en marcha en septiembre de 2019 con un presupuestu inicial de 4,7 millones. Darréu, n’abril de 2020, ampliar en 7,3 millones, y en xunu del añu pasáu volvió reforzase con 30 más, hasta los 42 millones. Esta tercer ampliación, tamién de 30 millones, va alzar los fondos hasta una suma total de 72 millones.
La concesión de nuevos fondos respuende a un pidimientu de la conseyería p’atender les solicitúes d’ayudes en llista d’espera tres los cuatro resolvimientos de concesión publicaes hasta agora. El programa de sofitu a la pymes y grandes industries indució yá inversiones de más de 168 millones.
Les subvenciones, financiaes pol Fondu Nacional d’Eficiencia Enerxética (FNEE), sofiten actuaciones de meyora de la tecnoloxía n’equipos y procesos industriales, según la implantación de sistemes de xestión enerxética. Por aciu la incorporación de nuevos equipos y tecnoloxíes más eficientes, les industries pueden amenorgar el consumu y los costos enerxéticos, ameyorar la so competitividá nos mercaos globales y rebaxar la so buelga de carbonu.
Empreses como ArcelorMittal, AZSA, PMG Asturies Powder Metal, Daniel Alonso, Nippon Gases, Samoa Industrial, Saint Gobain, Prefabricaos Nava, Sontara Asturies, Canteras del Naval, GAM o Hermano Coto son dalgunes de les que recibieron sofitu del Gobiernu d’Asturies para les sos inversiones al traviés d’esta llínea d’ayudes.
Ente otres actuaciones, subvencionáronse’l cambéu d’un fornu de sinterización, la meyora de la eficiencia enerxética d’una instalación de climatización, la sustitución de naves d’electrólisis, meyores de llume, la optimización d’un fornu de fusión de vidriu, la dotación de suministru de gas osíxenu (GOX) enriáu, maquinaria eléctrica de tresporte industrial y una pa la cargadora.
Esta llínea d’ayudes configuróse como una ferramienta de calter estratéxicu pa impulsar el tresformamientu ecolóxico y tecnolóxico de la industria asturiano, una y bones el sector representa’l 60% del consumu d’enerxía final na comunidá.