Nes cais de la ciudá sentíense los comentarios d’indignación xeneralizada cola acaldesa forista Carmen Moriyón pola mala xestión de la cabalgata, que nun s’adelantó y acabó en moyadura memorable nel día de Reis de más fríu en décades pa les miles de families que taben esperando’l pasu de los Reis Magos.
Les redes sociales recoyíen tamién comentarios de padres y madres que nun entendieron la decisión: «Nun puedo entender porque cola previsión del tiempu que se tenía, nun se pudo adelantar una hora como en munchos sitios. ¿Había tanta necesidá de moyase y desllucilo?», reivindicaba en Facebook una madre. Otru comentariu en X dicía: «Oyi @CarmenMoriyon y @gijon La cabalgata de güei foi absolutamente LLAMENTABLE. Tengo al críu que nun pilló hipotermia de petaca, tolos críos igual. Les bandes de música marchando corriendo. Llevaben avisando una selmana ¿El trásfuga que taba nel Ventorro?».
La banda de música tuvo qu’abandonar la cabalgata en llegando a l’altor de Los Campos, cuando la lluvia entamó a volvese bastiazu, poco dempués la Banda de Gaites y les bandes de les cofradíes. Una cabalgata en silenciu y embaxo la lluvia y el fríu xelador.
Pese a les numberoses señales de bastiazu que dieron los servicios metereolóxicos, que fixeron a otros conceyos asturianos, como Uviéu o Llangréu, adelantar la hora de la cabalgata, en Xixón l’alcaldesa y el so equipu nun tomó nenguna midida, nun momentu de saturación de los hospitales nos qu’en nada va ayudar el fríu y la pingadura vivíos por neños y neñes, padres y madres y güelos y güeles.
El PSOE de Xixón declaró «En Xixón naide al frente», denunciando que «Mientres el restu de ciudaes d’Asturies y España adelantaben les cabalgates de Reis Magos polos avisos meteorolóxicos emitíos poles autoridaes dende va delles hores, Xixón fixo casu omisu d’estes y nun emitió nengún avisu o cambéu dalgunu», lo que pa los socialistes demuestra como «Una vegada más la inacción de Moriyón y del conceyal tránsfuga repercute nos vecinos y vecines, nesti casu especialmente ente les y los más pequeños».
Una cabalgata que terminó de manera innecesaria en fríu y moyadura, pudiendo evitase con un cambiu d’horariu que tendría reducío abondo les consencuencies.
