El Gobiernu d’Asturies volvió reclamar al Ministeriu de Tresportes y Movilidá Sostenible la suspensión del peaxe de l’autopista del Güerna (AP-66) énte les incidencies derivaes de les obres n’execución -tanto les venceyaes a la modernización de los túneles como les d’emerxencia y estabilización del argayu de payares de 2024- y poles llimitaciones recurrentes en carreteres alternatives como la N-630 (puertu de Payares) poles envernaes.

Esta nueva comunicación, formalizada nuna carta del conseyeru de Movilidá, Alejandro Calvo, al secretariu d’Estáu de Tresportes, enmárcase nel siguimientu que’l gobiernu realiza sobro la situación de la AP-66. En particular, da continuidá al escritu unviáu’l 5 de xineru, nel que se sollertaba sobre l’impactu de les obres nel serviciu de la infraestructura y nos tiempos de desplazamientu.

Na carta, refléxase que los rexistros oficiales de la Dirección Xeneral de Tráficu (DXT) acrediten que l’autopista viose afectada de forma simultánea y enllargada por dos actuaciones con impactu directu na so capacidá y funcionalidad. D’una banda, les obres de modernización y meyora de la seguridá nos túneles del Güerna, empecipiaes en 2025, que riquieron amenorgamientos de carriles, circulación per calzada contraria, estrechamientos y llimitaciones de velocidá. Per otra parte, los llabores d’emerxencia derivaes del argayu del 10 de payares de 2024, qu’obligó al corte total de l’autopista y a la posterior creación d’un bypass provisional, lo que supon un amenorgamientu efectivu de la capacidá nel tramu afectáu mientres s’executen los trabayos de estabilización.

Estes circunstancies traduciéronse, según la DXT, n’incidencies repitíes clasificaes d’especial relevancia, con circulación irregular, velocidaes mui amenorgaes, retenciones enllargaes y paraes intermitentes, mesmo que medríes significatives de los tiempos de percorríu. Too ello afecta de forma directa al nivel de serviciu de la infraestructura.