El Gobiernu d’Asturies dobló la vixilancia sobre les viviendes d’usu turísticu (VUT) y les empreses del sector nesta llexislatura coles mires de garantizar la llegalidá, la convivencia y un modelu de turismu sostenible y de calidá.
Los datos respuenden por esti esfuerzu ensin precedentes:
- Les inspecciones a empreses pasaron de 1.230 en 2023 a 3.366 en 2024 y algamen, nos primeres siete meses d’anguaño, les 4.025. De caltenese esti enclín a l’alza, l’exerciciu actual zarró con un aumentu que multiplicaría por seis les realizaes va dos años.
Les inspecciones a VUT pasaron de 248 en 2023 a 1.825 en 2024 y a 2.166 nos siete primeros meses de 2025, lo que supondría un aumentu del 1.500% al respective de va dos años d’enllargase esta evolución hasta final de 2025. - Nel ámbitu sancionador, los procedimientos abiertos contra esti tipu d’agospiamientos crecieron de 62 en 2023 a 117 en 2024 (casi un 90% más) y suman 91 hasta agostu de 2025. Nel casu d’empreses turístiques incoáronse 477 espedientes no que va d’añu.
La vicepresidenta y conseyera de Turismu, Gimena Llamedo, destacó que “Asturies actúa con determinación pa protexer la convivencia y el derechu a la vivienda, enfrentándose con mano firme a estos agospiamientos turísticos illegales. Queremos un modelu que xenere empléu y calidá, y respete la nuesa redolada”.
Amás, tres el cambéu de la Llei de Turismu aprobada en payares de 2024, retiráronse 118 anuncios irregulares en plataformes como Airbnb y Booking por incumplir la obligación d’incluyir el númberu d’inscripción nel Rexistru d’Empreses y Actividaes Turístiques (REAT).
El refuerzu de la inspección, con más personal y nueves ferramientes tecnolóxiques, dexó identificar y detener con mayor eficacia les irregularidaes. “Salvaguardemos la nuesa mariña y la nuesa riqueza ambiental, y agora frenamos a los especuladores con normes clares. El nuesu oxetivu ye un turismu sostenible y calidable ensin fisuras”, añedió Llamedo.
De forma paralela, el gobiernu avanza na fase d’información pública del decretu que va regular les VUT, col fin de disponer d’un marcu normativu equilibráu que garantice la convivencia ciudadana, el derechu a la vivienda y un turismu responsable.