La playa del Arbeyal va acoyer güei, de 11:00 a 14:30 hores, un simulacru de rescate y atención a fauna marino afectao por un vertíu d’hidrocarburos. Nel exerciciu participaren una docena d’axentes y técnicos de les direcciones xenerales de Mediu Natural y Planificación Rural y de Pesca Marítima, del Conceyu y del Puertu de Xixón.

El simulacru ye un exerciciu prácticu pa entamar un operativu de busca y rescate. A pie de playa va instalase’l centru de mandu y van establecese dellos equipos de trabayu. Ún d’ellos va centrase en montar la carpa y organizar les xeres y el restu va encargase de peñar la zona en busca de la fauna afectada pol arramáu.

Los animales, n’atopándolos, van llevalos a la carpa onde van recibir los primeros cuidaos y va rexistrase la información de cada exemplar. Si se tratare d’un accidente real, darréu diben treslladase a un centru d’acoyida pa siguir cola so recuperación.

El de güei va ser el primer exerciciu prácticu d’estes característiques que se desenvuelve n’Asturies y forma parte del proyectu formativu Responder, pa meyorar la respuesta énte fauna marino petroliao. Ye una iniciativa de la entidá Submon, que cunta col sofitu de la Fundación Biodiversidá, del Ministeriu pa la Transición Ecolóxica y el Retu Demográficu, en collaboración cola Conseyería de Mediu Rural y Cohesión Territorial y el departamentu d’Acción Climática, Alimentación y Axenda Rural de la Generalitat de Cataluña.

Les persones que van participar nel simulacru recibieron primeramente un cursu de formación teórica qu’agora van completar cola práctica.

El proyectu Responder inclúi acciones de formación rellacionaes cola asistencia a fauna afectada por arramaos y básase nel sistema de la rede europea Eurowa (European Oiled Wildlife Assistance). La so intención ye crear una malla de profesionales n’Europa, con formación homoxénea, que pueda intercambiase ente países en casu d’emerxencia, trabayando colos mesmos estándares de calidá y protocolos d’actuación.

El vertíu accidental o intencional d’hidrocarburos o otros compuestos químicos al mar pue causar serios daños a los animales marinos más delicaos, como les aves o tortugues marines, por cuenta de que pasen munchu tiempu na superficie del agua, onde flota l’hidrocarburu, pa descansar, somorguiase en busca de comida o salir a alendar. Anque munchos animales petroliaos muerren n’alta mar, dalgunos puen llegar a la mariña, lo que supón un retu de xestión importante. Por esti motivu, actuar de forma coordinada, con rapidez, conocencia y eficacia ye importante pa menguar los daños.