La población infantil y xuvenil d’Asturies reclama’l so derechu a tomar parte nes decisiones qu’afecten a la so vida y el so futuru, para lo que demanden non yá poder espresase y ser escuchaos, sinón tamién tener voz n’órganos con capacidá executiva. Esta ye una de les principales conclusiones del procesu de participación que punxo en marcha la Conseyería de Derechos Sociales y Bienestar de cara a la ellaboración del anteproyectu de la Llei d’Infancia y Adolescencia.

El Principáu llanzó una consulta masiva a menores y estableció un períodu de dos meses, que remató’l 23 d’avientu, pa pescanciar información al traviés de distintes organizaciones. En total, participaron nel procesu 1.394 mozos (726 moces y 668 mozos) de 30 conceyos, 14 centros residenciales de protección de menores, 9 asociaciones y 5 centros educativos.

Como apenes hai referentes nesti tipu d’encuestes a nivel autonómicu o estatal, decidió recoyese toles posibles aportaciones a la llei en trés grandes bloques: derechos de la infancia, prevención y protección de neños, neñes y adolescentes. En cada unu d’esos apartaos presentóse un llistáu d’alternatives por que los participantes puntuaron en función de la so importancia.

Derechos
L’informe realizáu por Derechos Sociales coles resultancies de la consulta reflexa que neños, neñes y adolescentes consideren los sos derechos daqué bien importante y creen que, pa desenvolvelos conducentemente, ye imprescindible que s’escuchen les sos opiniones. Pa llograr esti oxetivu, apuesten por promover procesos participativos dende les edaes más tempranes y encamienten que se formen grupos de participación infantil y adolescente en tolos conceyos asturianos.

Amás, piden que los sos derechos respetar en tolos ámbitos (familiar, escolar, municipal, etcétera) y reclamen a la población adulta un esfuerzu pa entender los sos pensamientos y la so forma d’espresalos.

Ente otres midíes, soliciten mayor atención a los problemes de racismu, información clara y comprensible al respective de los asuntos que-yos atañen, nueves iniciatives contra la probeza infantil y más alternatives culturales.

Prevención
Nel ámbitu de la prevención, los menores consideren axentes fayadizos a les sos families, amigos y persones adultes d’enfotu, según a los grupos de participación infantil, los centros educativos y los programes de salú y coeducación.

Tocantes a les sos propuestes de meyora, demanden talleres d’escucha empática, más tresporte públicu en zones rurales, más pediatras y recursos psicolóxicos, dibuxos animaos calidable, etcétera.

Protección
Al respective de los principales factores de protección de la infancia y l’adolescencia, polo xeneral reciben mayor puntuación les families, los centros de menores, los colexos ya institutos, los centros de salú, les amistaes y los cuerpos y fuerces de seguridá.

Paralelamente, los mozos consultaos demanden más formación pal profesoráu sobre acoso escolar, el fomentu de la práctica deportiva, recursos tecnolóxicos pa families desfavorecíes y l’apertura d’espacios de diálogu, ente otres actuaciones.

Nueva norma pa blindar derechos
La Conseyería de Derechos Sociales y Bienestar trabaya anguaño na ellaboración d’una nueva Llei d’Infancia y Adolescencia que garantice y promocione los derechos de los menores y ponga l’acentu na so dignidá como persones, según na so condición de ciudadanos. L’oxetivu qu’escuerre’l departamentu qu’encabeza Melania Álvarez ye actualizar l’atención a la infancia, afaciéndose a les sos necesidaes actuales y blindando los sos derechos.

Nesti procesu, el Gobiernu d’Asturies considera fundamental saber lo que piensen neños, neñes y adolescentes y va tener en cuenta les sos aportaciones na redacción de la norma.