Esti sábadu 29 de xunu Xega, el colectivu de referencia del movimientu LGTBAI+ n’Asturies, convocó en Xixón la manifestación yá tradicional del Arguyu. Miles de persones percorrieron el cais de la ciudá ente Begoña y la Plaza Mayor, onde se fixo la llectura del manifiestu de la organización. El manifestu lleéronlu Mía Álvarez, de la Liga de la Diversidad de Xega y l’activista y periodista Inaciu Galán. Ufirmos el testu completu.

 

“Educación pa toes, discriminación pa naide”

¡Gracies! Munches gracies a toles persones qu’un añu más camináis per estes cais con arguyu faciendo vuesa la ciudá. ¡Güei y siempres les cais van ser nueses!

Gracies por ser visibles, por lluchar y por dicilo al altu la lleva.

El orgullo es esa herramienta para reivindicarnos, para exigir nuestros derechos; que son derechos humanos.

Como todas sabemos, la educación es un pilar fundamental, no solo contra los prejuicios, contra el odio, contra el machismo, contra la LGTBIfobia; la educación es también un puente para poder habitar este mundo de una manera más justa.

Este año nos manifestamos para exigir una educación inclusiva que sirva como parapeto frente al odio. Una educación que incluya a todas las personas, donde nuestra diversidad es reconocida, valorada y visibilizada. Una educación en la que salimos en los libros de texto, en la que estamos en la historia y en la que no nos niegan. Una educación que no nos encierra en un armario, sino que vela por nuestra salud mental y nos da las herramientas para convivir y para cambiar el mundo.

PROFESORADO

Hoy queremos aprovechar este manifiesto de XEGA para dar las gracias al profesorado LGTBIA+, al profesorado visible, al profesorado aliado; a quienes se comprometen día a día, a quienes se enfrentan al claustro, a quienes acompañan a su alumnado, respetan sus identidades y las protegen, a quienes entienden que su compromiso con la educación va más allá de absorber y memorizar conocimientos. Qué importantes sois.

Pero también queremos recordar que necesitamos un profesorado que no esté agotado por la burocracia y las cargas educativas. Valorar el papel transformador de la educación es reconocer el esfuerzo de las personas implicadas, los obstáculos a los que se enfrentan y las resistencias que se encuentran a diario, dentro y fuera de la estructura educativa.

Defendamos una educación pública de calidad en la que la educación en diversidad sea un hecho. Defendamos una educación en diversidad obligatoria por su valor social.

¡Esto no es adoctrinar! Adoctrinar es negar la existencia de las personas LGTBIA+. Es mirar a otro lado. Es difundir discursos de odio. Adoctrinar es no hacer nada frente a los argumentos que nos convierten en enfermas, perversas o un mal ejemplo. Adoctrinar es eliminar toda la riqueza de afectos y posibilidades que nos ofrece la diversidad humana.

Educar en diversidad es aprender a convivir, a respetar, es aliarse con las causas justas e igualitarias; y es luchar por la erradicación de la LGTBIAfobia.

PROTOCOLOS

Hai daqué que nun vamos cansar d’esixir, por muncho que nos digan que nun fai falte o que nun urxente. Esiximos la redacción, aprobación y aplicación de protocolos específicos d’acompañamientu al alumnáu LGTBIA+, asina como de prevención del acosu escolar.

Faenmos falta protocolos específicos, que tengan en cuenta la diversidá d’esperiencies dientro del colectivu y que valga pa protexer al alumnáu LGTBIA+. Fainos falta siguir trabayando pa facer de los centros educativos espacios seguros nos que deprender, texer llazos de compañerismu ya integrar el pensamientu críticu escontra los discursos d’odiu.

¡Qué l’alministración nun seya un torga qu’evite pasos alantre! Fai falta un compromisu real, efectivu ya inmediatu, lloñe de lluches partidistes.

Y un mensaxe altu y claru pal alumnáu del colectivu: tenéi mui presente siempres que ¡nun tais solos/nun tais soles/ nun tais solei!  Vamos siguir lluchando día a día p’ayudavos y acompañavos. Nun escaezáis nunca que l’arguyu xúninos, somos una gran comunidá.

XIXÓN

Manifestámonos nesta ciudá de Xixón con preocupación. Esmolecíos por ver que se dan pasos atrás nel apoyu a les polítiques de visibilización de la diversidá y de llucha escontra la LGTBIfobia.

Esti añu, per primer vegada, el plenu del Conceyu de Xixón nun fixo una declaración institucional d’apoyu al Arguyu, contra la violencia y la discriminación que viven les persones LGTBAI+. Y contra esa propuesta, bloquiándola, nun tuvo namás la ultraderecha, tuvieron miembros del gobiernu llocal, de partíos qu’habríen formar parte de los grandes consensos.

Amás, nesta casa conceyu que tenemos equí delantre, podéis velo, tampoco cuelga la bandera lgtbi+ como yera tradición nesti mes reivindicativu. Y sí, sí que-y lo reclamamos, señora alcaldesa, nun ponga escuses pa siguir cuntando col sofitu y los votos de los reaccionarios que la llevaron a ser alcaldesa, dempués de dicir que nun pactaría con ellos. Nun val callar y facer como si nada. ¿Ónde ta la bandera, Carmen Moriyón?

Normalizar la homofobia nes instituciones, abandonar la institucionalización de la llucha contra la LGTBAIfobia, llévanos a la normalización na sociedá d’esta enfermedá que ye la intolerancia y al aumentu de les agresiones, que yá s’observa.

Hai munches señales pa pensar que tamos dando pasos atrás y si les demócrates, xuntes, nun paramos a tiempu estes regresiones, sabemos bien n’Europa onde terminen los intolerantes cuando se-yos da vía llibre. Nun repitamos la hestoria. Y nun dexemos que Xixón, el Xixón de Rambal, el Xixón de la diversidá desapaeza dende polítiques que fomenten la equidistancia ente les víctimes y los verdugos.

Y nun queremos dexar de nomar, dar el nuesu sofitu y sobre too denunciar la sentencia pa les 6 de la Suiza. Porque esixir que se respeten los derechos llaborales y facer sindicalismu nun ye delitu ¡Nosotres tamién somos clas obrera!

GAZA

Pa terminar, queremos facer una mención especial al mal llamáu conflictu en Gaza. La población palestina ta siendo masacrao dende va décades. El gobiernu israelí ta cometiendo un xenocidiu y la pasividá internacional ye cómpliz. Como bien sabemos na comunidá LGTBIA+, silenciu ye igual a muerte. 

El xeniciu del pueblu palestín ye un asuntu de toes, porque en cada llugar nel que se pisotien los derechos humanos, tenemos que glayar al altu la lleva. Y esti, ye’l meyor deprendizaxe que podemos ufrir a les xeneraciones moces. ¡Nun hai Arguyu ensin una Palestina llibre!

¡Non a la violación de los derechos humanos!

¡Non a la violencia LGTBIAfóbica!

¡Non al usu del colectivu pa vender falsa llibertá y esconder l’odiu!

¡Puxa la educación inclusiva escontra la discriminación!

¡Puxa l’arguyu!