Más de 5.000 trampes n’Asturies contra l’aviespa asiática

Los dispositivos van permitir tamién obtener datos con solidez científica sobre’l posible avance d’esta especie

0
78
El Principáu dobla'l presupuestu d'esti añu pa combatir l'aviespa asiática
Un ñeru d'aviespa asiática. / Pixabay

El Gobiernu asturianu entamó esta selmana la campaña de llucha contra l’aviespa asiática cola repartida de más de 5.000 trampes selectives. Los trabayos d’entrampiáu de reines, una de les midíes más eficaces contra esta especie, constitúin el primer paquete d’actuaciones de la nueva campaña. L’añu pasáu asitiáronse más de 3.600 trampes coles que se prindaron casi 16.000 reines.

La distribución d’estos dispositivos y la so posterior instalación realízase siguiendo una metodoloxía diseñada por técnicos especializaos. La midida tamién ye fundamental pa disponer de datos con solidez científica qu’apurran información sobre la posible meyora de l’aviespa asiática, de cara a la so potencial declaración como plaga per parte de los organismos competentes.

Les trampes van quedar instalaes nes próximes selmanes. La monitorización de la rede va apurrir datos de valor pa la retirada de niales activos que se va asolapar con otres actuaciones. El comité asesor pa la detección y control de la vespa velutina va axuntase esti mes pa planiar y coordinar les actuaciones de tol añu. Amás, les acciones previstes van coordinase colos conceyos en collaboración col personal técnicu de la dirección xeneral del Mediu Natural. Dicha coordinación tamién s’estiende al restu d’asociaciones, entidaes y alministraciones arreyaes na llucha contra la vespa velutina.

La Conseyería de Desenvolvimientu Rural, Agroganadería y Pesca cuenta con un presupuestu de más d’un millón pa facer frente a plagues y especies invasores, como l’aviespa asiática o’l plumeru de la pampa. Ente les novedaes anunciaes pa esti exerciciu ta la puesta en marcha d’un centru de recepción d’alertes y control de plagues y especies invasores allugáu en La Mata (Grau), y que va permitir trabayar con más eficacia y antelación.