Prohibío fumar en cuatro playes d’Asturies

La esperiencia piloto va llevase a cabu anguaño en collaboración colos conceyos de Villaviciosa y Sotu'l Barcu

0
372
La Conseyería de Sanidá prohibe fumar en cuatro playes d'Asturies pa promover una vida ensin tabacu ya impulsar el respetu a les persones y al mediu ambiente.
La Conseyería de Sanidá prohibe fumar en cuatro playes d'Asturies pa promover una vida ensin tabacu ya impulsar el respetu a les persones y al mediu ambiente.

Acabóse fumar en cuatro playes d’Asturies. La Conseyería de Sanidá va prohibir esti branu’l consumu de tabacu nes sableres de Misiego, Miami y El Puntal, en Villaviciosa, y Los Quebrantos, en Sotu’l Barcu. El programa Sableres ensin fumu tien por oxetivu promover una vida llibre d’esti productu, prevenir el consumu y fomentar el respetu a les persones y al mediu ambiente. La iniciativa va desenvolvese anguaño como esperiencia piloto. La intención ye estendelo darréu a otros conceyos y constituyir una rede autonómica de sableres ensin fumu. Esta propuesta educativa y de concienciación social pa promocionar estilos de vida saludables va desenvolvese en collaboración colos dos conceyos.

Nos cuatro arenales calificaos como Sableres ensin fumu va promovese que nun se fume en tola zona o n’árees señalizaes, sacante los espacios abiertos de los locales d’hostelería. Preténdese, amás, protexer del fumu del tabacu a neños y adolescentes. La esposición al fumu del tabacu ye nociva en toles etapes de la vida y especialmente nes edaes más tempranes.

Nun se va poder fumar en tola zona o n’árees señalizaes, sacante los espacios abiertos de los locales d’hostelería

El Gobiernu asturianu destaca que la prohibición de fumar n’estes cuatro playes fomenta tamién el respetu al mediu ambiente. Los filtros de los pitos nun son biodegradables y pueden tardar hasta 10 años en descomponese. Tán diseñaos p’atropar los componentes del tabacu, incluyíes les sustances químiques más peligroses, que son lliberaes en contactu cola agua y lleguen a ríos y mares. Una colilla contamina ocho llitros d’agua. Amás, al refundiales nes sableres, pueden ser inxeríes por especies marines o acabar en manos de neños.

Dalgunes de les sustances nocives que se toparon nes colilles son pesticides, que provoquen un potencial efectu tóxicu sobro’l mediu y pueden atropase na cadena alimentaria. Tamién se detectaron otres como’l etilfenol, la nicotina, el mentol, metales o alquitrán y carcinóxenos, ente otres.

Esta situación supon una seria amenaza pal mediu ambiente, yá que n’España fumen unos 89 millones de pitos al día, lo que supon 32.455 millones de filtros añalmente, según un informe del Comité Nacional pa la Prevención del Tabaquismu. Tán fechos d’acetato de celulosa, una sustanza non biodegradable que se disgrega en pequenes pieces, pero que’l so material fonte nunca desapaez. Nes sableres, el 14% de borrafes retiraes son filtros de pitos. La campaña quier sensibilizar a la población infantil y xuvenil énte’l tabaquismu ya informar sobro los efectos nocivos del fumu.