Cuatro propuestes vinculaes al área de la salú y la medicina personalizada, la xestión d’enerxía, la xeneración d’hidróxenu y la construcción sostenible resultaron ganadores de los premios Radar a la innovación entamadora. La Conseyería de Ciencia, Innovación y Universidá, al traviés del Centru Européu d’Empreses y Innovación del Principáu (CEEI) y del Institutu de Desenvolvimientu Económicu (Idepa), promueve estos gallardones, que recibieron 39 candidatures.

Estes distinciones, que reparten 80.000 euros, tienen como oxetivu reconocer les meyores iniciatives nes distintes fases de xeneración d’empreses nueves basaes na conocencia, nun apueste claru por reforzar la tresferencia de saberes.

Son trés les categoríes nes que s’estremen los premios:

  • Premiu Radar spin-off: Empobináu a identificar tecnoloxíes resultantes de los proyectos d’investigación desenvueltos por grupos asturianos con potencial de constituyir la base de posibles empreses emerxentes (spin-off). Ente los diez proyectos que competíen polos 15.000 euros del premiu resultó gallardonáu:
  • Ethicell, presentáu pola Fundación d’Investigación Oftalmolóxica, en collaboración col Centru Comunitariu de Texíos. L’ambición d’esta propuesta ye crear una empresa de referencia internacional centrada nel diagnósticu y tratamientu d’enfermedaes, capaz de desenvolver, fabricar y comercializar soluciones basaes en texíos humanos artificiales y ferramientes de medicina personalizada por aciu bioinxeniería especializada.
  • Premiu Radar a la Meyor Empresa de Base Tecnolóxica: Dirixíu a sofitar los meyores proyectos de firmes de base tecnolóxica (EBT)  con cuenta d’Asturies desenvuelva un texíu empresarial con mayor valor añedíu y empléu cualificáu. Los dos premios, dotaos con 25.000 euros caúnu, recayeron en dos empreses escoyíes ente 20 candidatures:
  • H2Vector. Impulsa soluciones qu’optimicen la xestión eficiente de la enerxía proveniente de fontes anovables, coles mires de maximizar la sostenibilidá y aprovechamientu, apostando pol hidróxenu como vector enerxéticu en tola so cadena de valor: xeneración, almacenamientu y usu como combustible.
  • Plexigrid. Incorpora soluciones empobinaes a operadores del sector eléctricu, pa que puean encarar la transición a un sistema enerxéticu sostenible. Los sos productos y plataformes dexen ameyorar el control y la planificación de redes de baxa tensión, xenerando ximielgos dixitales pa optimizar les decisiones en tiempu real.
  • Premiu Radar Innovación Abierta: Sofita los meyores proyectos d’innovación abierta que firmes de base tecnolóxica (EBTs) realicen en collaboración con entidaes tractores y que dexen la validación y escaláu de les sos tecnoloxíes, mesmo que l’apertura de mercaos nuevos. N’analizando les 9 candidatures presentaes, otorgóse’l premiu, dotáu con 15.000 euros, a:
  • Sunthalpy. La empresa, en collaboración con Alibérico, desenvolvió y patentó un sistema de fabricación industrial enerxéticamente sostenible. Cola ambición de convertir Asturies en focu de productos verdes vinculaos a la descarbonización d’edificios, esta collaboración empresarial va dexar llograr un mayor impactu nel mercáu.

El CEEI sofitó dende’l 2000 la puesta en marcha de 1.753 empreses altamente innovadores. Nos años últimos caltuvo un ritmu sosteníu anual de puesta en marcha de 15 firmes base tecnolóxica, hasta completar una comunidá dinámica de más de 200 compañíes.​​​​​​​