Asturies ye la primer comunidá autónoma en completar un ciclu completu d’incubación del coronavirus, envaloráu en 14 díes, ensin rexistrar nuevos biltos. Sicasí, el Gobiernu asturianu encamienta a la ciudadanía a nun baxar la guardia énte los riesgos de rebrotes. Adrián Barbón calificó la situación como «un llogru colectivu del pueblu asturianu” y animó a prosiguir col cumplimientu de les midíes de seguridá. «Agora, más que nunca, tenemos de caltener tol precuru. Nun podemos pensar que tou ta resueltu. Hasta que nun haya una vacuna o un tratamientu eficaz, nós somos la vacuna”, aportunó.

Un exemplu de que los biltos pueden remanecer en cualquier momentu, señaló’l presidente, ye la pinga de nuevos casos que se tán detectando en distintes zones d’España y n’otros países como Alemaña. Nel mesmu sentíu asitióse’l conseyeru de Salú, Pablo Fernández-Muñiz, pa quien la esistencia de rebrotes ye «cuestión de tiempu». Por ello, pidió a la ciudadanía y a los turistes que lleguen a Asturies que «nun baxen la guardia».

El presidente punxo una vegada más en valor la inversión pública en sanidá n’Asturies, qu’algama’l 40% del presupuestu de la comunidá. Coles mesmes, Barbón emponderó les decisiones del so predecesor, Javier Fernández, quien apostó por caltener el llaboratoriu de microbioloxía, esmanteláu o privatizáu n’otres partes, que permitió tar a la cabeza del númberu de pruebes PCR per cada mil habitantes. A lo último, l’anticipación na respuesta de la pandemia, “anque fuera tan solo nunos díes, tamién pudo influyir na situación”.

“A eso sumamos que falemos bien claro a los ciudadanos. Ensin paños calientes. Esplicamos día ente día la situación, cómo evolucionaba y qué ciscábamos. Esa foi la respuesta a la crisis d’Asturies y la que vamos siguir dando”, concluyó’l presidente.