«La falta d’acción de Sánchez amenacia a la industria d’Asturies»

Carmen Moriyón critica la "irresponsabilidá de la transición ecolóxica del PSOE"

0
770
Carmen Moriyón, con Belarmino Feito y otros responsables de la FADE. / Foru Asturies
Carmen Moriyón, con Belarmino Feito y otros responsables de la FADE. / Foru Asturies

Carmen Moriyón aconceyó esti vienres col presidente de la Federación Asturiana d’Empresarios (FADE), Belarmino Feito. La candidata de Foru a la presidencia del Principáu treslladó-y’l so compromisu pa «crear un marcu d’enfotu qu’allane’l camín a la inversión. Un territoriu crez lo que crecen les sos empreses, y eso en Foru va tenese bien en cuenta».

Tres «el nuevu avisu d’Arcelor» de parar el fornu altu, Moriyón alvirtió de que «tendríen de saltar toles alarmes porque la irresponsabilidá de la transición ecolóxica del PSOE ta condergando a la siderúrxica al zarru, xuntu con Alcoa y les térmiques». «La falta d’acción del Gobiernu de Pedro Sánchez amenacia gravemente’l caltenimientu de la industria básico n’Asturies», amestó.

Mientres el so alcuentru colos responsables de FADE, la candidata de Foru insistió na necesidá d’invertir nel sistema educativu «pa qu’emplegue a la xente nes necesidaes de los empleadores». Nesa llínea, amosóse partidaria reformar el sistema educativu educación pal empléu. «Ye necesario que la formación profesional y la universitaria respuendan lo más llueu a les necesidaes de les empreses. Y eso puédese facer al traviés d’una concertación social educativa». Pa ello, espunxo que si los asturianos dan-y el so votu’l 26 de mayu «vamos proponer una concertación social educativa, qu’incluya a empresarios y al sector de la educación pa trabayar con eficiencia na xunión ente la formación profesional y universitaria y les necesidaes de les empreses». «Vamos sofitar una Formación Profesional y Universitaria Dual con financiamientu y espacios abondos p’ameyorar la empleabilidá», apuntó.

Esaniciar l’Impuestu de Sucesiones

La candidata de Foru treslladó a Belarmino Feito les sos propuestes en materia fiscal. «Queremos baxar los impuestos pa llograr un impactu socioeconómico relevante; queremos que nazan y crezan empreses que modernicen el nuesu texíu granible, dando llugar a nueves posibilidaes d’empléu». «Vamos amenorgar el tipu máximu nel tramu autonómicu del IRPF del 25,5% actual al 21%. Y como Asturies sigue a la cabeza nel arrenunciu d’heriedos, vamos esaniciar l’Impuestu de Sucesiones y Donaciones y el de Patrimoniu», destacó.

Según Moriyón, «tamos decidíos a romper la inercia de los gobiernos socialistes que nos postreros diez años provocó la fuga de 4.400 empreses d’Asturies. Les nueses polítiques van tar enfocaes a acompasar los retos que tenemos como territoriu defendiendo más inversión en tecnoloxía pa evitar los zarros de la nuesa industria básico. Cualquier costu adicional que s’imponga a les empreses, sía fiscal, enerxéticu o ambiental, supon un deterioru de marxes y de la capacidá d’inversión, y pon en riesgu l’empléu», alvirtió.

Foru defendió «una inversión pública añal estable pa’l sector de la construcción»

La candidata de Foru defendió «una inversión pública añal estable pa que’l sector de la construcción tenga percorríu n’Asturies, y non como fixeron los gobiernos socialistes, provocando la destrucción de 25.000 empleos». Tamién se comprometió a invertir n’investigación ya innovación, «reformando’l Plan de Ciencia y Tecnoloxía enfocando los retos que tenemos como territoriu: fienda dixital, despoblamientu, avieyamientu y reindustrialización”.

Pa facilitar la crecedera de les micropymes y pymes d’Asturies, Moriyón abogó pol financiamientu riesgu. «El préstamu reembolsable fai grande a la empresa; la subvención fáila pequena», apuntó. Los autónomos, el sector turísticu y otros sectores prioritarios pa la rexón que fueron «escaecíos», como’l agroalimentariu, la industria creativo y cultural y el sector tecnolóxicu «van tener tol respaldu d’un Gobiernu de Foru, dende onde vamos crear ferramientes público-privaes que nos dexen trabayar cola mesma fueya de ruta», concluyó.