El conceyal d’Izquierda Xunida, Alejandro Farpón, declaró que’l so grupu municipal va rexistrar un ruegu na próxima Comisión de Cultura pa que’l gobiernu de Xixón empecipie’l procesu pal cambéu del Plan de Normalización Llingüística del Conceyu de Xixón.
El Plan foi anuláu pol Tribunal Cimeru de Xusticia d’Asturies en septiembre de 2025, arriendes d’una denuncia formulada por VOX. El conceyal d’Izquierda Xunida considera que “pasó un tiempu más que prudencial pa empezar a trabayar nos cambeos que precise’l Plan de Normalización, convocar al Conseyu Asesor de la Llingua y buscar fórmules que blinden el respaldu al usu y promoción del asturianu nel nuesu conceyu frente a los ataques de la ultraderecha”.
Pa Farpón tamos nun «momentu clave pa que los grupos políticos, xuntu coles entidaes cultural y social que conformen el Conseyu Asesor de la Llingua, realicemos una revisión del Plan que dexen reforzar con garantíes l’impulsu a les polítiques de promoción llingüística”. A lo último, el conceyal d’Izquierda Xunida manifestó que “espera que tantu dende la conceyalía de Cultura como dende Foru tean al altor de les circunstancies para poder cuntar nesti mandatu con un nuevu Plan de Normalización Llingüística a valir. De lo contrario van tar claudicando, una vegada más, énte los postulaos de la estrema derecha que los sostien nel poder”.
