Entamu Tema del día La Xunta Xeneral aprueba la reforma del IRPF con baxada d’impuestos a...

La Xunta Xeneral aprueba la reforma del IRPF con baxada d’impuestos a les clases medies y trabayadores d’Asturies

0

La Xunta Xeneral d’Asturies aprobó güei la reforma del IRPF plantegada pol Gobiernu d’Asturies, que na práctica supón una rebaxa d’impuestos pa les clases medies y trabayadores. El cambéu salió alantre gracies a los votos de los grupos que sofiten al Executivu (PSOE y IX-Convocatoria por Asturies) y de la diputada Covadonga Tomé.

La entrada a valir de la norma va dexar que s’aplique yá a partir de la próxima campaña de la declaración de la renta, esto ye, la del exerciciu 2025, que les persones contribuyentes van presentar en 2026.

Los cambeos beneficien especialmente a les clases medies y trabayadores. Asina, el 80% de les persones declarantes, que tienen rentes inferiores o iguales a 35.000 euros añales, van ser les más favorecíes, yá que se van aforrar polo menos 119 euros al añu. Poro, la midida afonda na vía fiscal asturiana, concebida pa la gran mayoría social.

Los principales cambeos detállense de siguío:

• El tipu que s’aplica al primer tramu del impuestu rebaxa un puntu, al pasar del 10% al 9%. Amás, auméntase’l mínimu personal y familiar exentu, que nun se modificaba dende 2015.

• Neutralízase cualquier beneficiu pa les rentes cimeres a 55.000 euros, que nun van pagar nin más nin menos tres la reforma. D’esta miente, toa rebaxa concéntrase nes clases medies y trabayadores. Pa llogralo, el cuartu tramu pasa del 18,5% al 19,20%.

• P’avanzar na xusticia fiscal, auméntase’l tipu que s’aplica a les rentes más altes, aquelles que superen los 175.000 euros añales. Nesti casu, el tipu impositivu pasa del 25,5% al 26%.

La reforma afonda na progresividá de la vía fiscal asturiana y beneficia a la mayoría social. Nesti sentíu, l’impactu de la midida ronda los 38 millones. Si se suma esta cantidá a les deducciones fiscales que yá s’apliquen, la vía fiscal dexa aforrar a les clases medies y trabayadores casi 130 millones.

La reforma trai tamién dellos cambeos nel impuestu de tresmisiones patrimoniales, coles mires de favorecer el derechu a la vivienda. Una d’elles consiste n’aplicar un gravame del 20% cuando la persona física o xurídica qu’adquiera un nuevu inmueble tenga la considerancia de gran tenedor, esto ye, cuando tenga diez viviendes.

Nun hai comentarios

Dexar respuesta

¡Anda, ho, pon un comentariu!
Por favor, pon el to nome equí

Salir de la versión móvil