La área sanitaria III, con cabecera n’Avilés, foi escoyida pa participar nel primer proyectu pilotu nacional de cribáu de cáncer de pulmón. L’estudiu pretende midir la eficacia d’una prueba d’imaxe, concretamente un escáner de baxa dosis de radiación, pa la detección precoz de la enfermedá en fumadores de llarga duración y exfumadores, lo que favorecería l’amenorgamientu de la mortalidá.

El proyectu, conocíu como Cassandra -del inglés Cancer Screening, Smoking Cessation and Respiratory Assessment- céntrase nel paciente, al qu’apurre una oportunidá única pa la formación, la prevención y l’abandonu del vezu.

El xerente del Serviciu de Salú (Sespa), Aquilino Alonso, caltuvo güei una xunta de trabayu col xerente de la área III, Miguel Rodríguez, pa tratar sobre esti programa asistencial, lideráu pola comunidá científica dedicada al diagnósticu, tratamientu ya investigación del cáncer de pulmón, en collaboración con asociaciones de pacientes.

Cassandra consta de delles exes d’actuación, ente los que destaquen la integración de la deshabituación tabáquica nel peneráu, la realización de pruebes funcionales respiratories y l’aprovechamientu de la información qu’apurre la tomografía computarizada de baxa dosis (TCBD) pa completar una valoración global del fumador o exfumador.

Pa poner en marcha’l programa piloto va convidar a participar a persones asintomátiques, de 50 a 75 años, que cumplan los criterios d’inclusión: fumadores o exfumadores que nun lleven más de 15 años d’astinencia y que consuman o consumieren a lo menos 20 paquetes de pitos al añu.

Los participantes tendrán de permanecer estables dende un puntu de vista respiratoriu, ensin síntomes compatibles cola presencia d’un cáncer de pulmón. Amás, la so situación ha dexar la realización de pruebes diagnóstiques o terapéutiques, incluyendo la resección pulmonar.

Los pacientes que refieran un empeoramientu de la so tos habitual, afonía de nueva apaición, hemoptisis, y/o perda de pesu ensin causa aparente van ser escluyíos y derivaos a otru estudiu.