La Conseyería d’Educación nun va suscribir nin va anovar los conciertos con colexos privaos qu’ignoren el principiu de coeducación y segreguen al alumnáu por sexu. El gobiernu d’Asturies va aplicar esti criteriu, recoyíu na nueva llei educativa (LOMLOE), a partir del próximu cursu. Va ser inexcusable en 1º d’Infantil y en 1º de Primaria, col entamu de la escolarización, y va otorgar un plazu máximu d’un añu pa l’adaptación nel restu de niveles.

Asina consta na propuesta de resolvimientu qu’establez el procedimientu que va regular los conciertos educativos colos centros docentes quitaos mientres los seis próximos cursos: del 2023-2024 al 2028-2029. El testu salió güei a información pública.

La propuesta fai referencia nel so preámbulu a la Llei Orgánica d’Educación 3/2020, de 29 d’avientu, en materia de conciertos, y tamién a la disposición adicional ventiavu quinta. Esta disposición alude al fomentu de la igualdá efectiva ente homes y muyeres en tolos centros sosteníos total o parcialmente con fondos públicos. Nesti sentíu, señala qu’hai qu’enllantar el principiu de coeducación en toles etapes y “nun dixebrar al alumnáu pol so xéneru”.

La norma d’Educación regula esi principiu de la igualdá efectiva nel so artículu 3.6, nel que matiza que nun va proceder la renovación nin la suscripción de nuevos conciertos con aquellos centros qu’incumplan esti requisitu. Amás, nel artículu 6 establezse la obligación de los titulares de los colexos a presentar una declaración responsable na que s’asuma la obligación de nun segregar por razón de xéneru.

Esti resolvimientu, que va tar a esposición pública mientres los próximos diez díes arteros, regula la constitución de la comisión encargada de realizar la posterior propuesta de suscripción y renovación de los conciertos, centru a centru. Esi órganu va tar presidío pola conseyera d’Educación, Lydia Espina.