Conocida la especial predilección de Evaristo Valle polos festexu del Antroxu xixonés, que non poques ocasiones esfrutó ocultu so una sábana blanca, “pa vivilo más que pa velo”, y el so constante cultivu d’esta temática a lo llargo de tola so trayectoria, queremos aprovechar l’entamu del Antroxu p’anunciar l’apaición d’una mazcarada del artista, Carnavalada en Cimadevilla, que permaneció en paradoriu desconocíu mientres casi cien años.
En septiembre de 2021 y procedente d’una rica colección familiar, la obra salió a la vienta n’una casa de puyes de la ciudá inglesa de Bristol. En 2020, una fotografía del estáu orixinal de la obra, copia de dómina procedente del arquivu personal del propiu artista, formo parte de la esposición “Valle, reveláu”, como parte d’una sección documental onde s’amosaben al visitante cuadros sol epígrafe de búscase”.
Carnavalada en Cimavilla atópase anguaño nuna colección privada nel Reinu Uníu, dende onde atentamente se comunicó la so alquisición al Muséu y pudo comprobase que, efectivamente, el llenzu presenta repintes que se correspuenden ensin dulda colos cambeos que pueden reparase ente los dos estaos de la obra.

Esta foi la primer vegada qu’una obra de Evaristo Valle se viende nel mercáu internacional y la so apaición en Bristol esplícase pola actividá espositiva del pintor na década de 1920.
Valle entamó’l so primer viaxe a Londres a finales del iviernu de 1923, según les sos propies palabres “a l’aventura, col caxón de cuadros” y cola certidume de que sería un pasu que lu ayudó a desembarcar darréu en Nueva York, como asina fadría en 1927. Gracies al corresponsal Tuliu Bonafoux, fíu del yá fináu periodista Luis Bonafoux, quien fuera’l so principal valedor nos años que Valle moró en París a empiezos del sieglu XX, el pintor foi presentáu a Paul George Konody, influyente críticu d’arte en The Observer y Daily Mail, quien s’entusiasmó cola so obra y ufiertóse a buscar una sala onde esibila. Sicasí, tou taba ocupáu y foi necesariu esperar un añu p’atopar un local fayadizu.
Ente mayu y ochobre de 1924, Valle fixo dellos viaxes a Londres pa preparar el terrén y, finalmente, inauguró la so esposición el 19 de payares nes Dorien Leigh Galleries, nel númberu 7 de Cromwell Presta, South Kensington, propiedá del afamáu fotógrafu Emil Otto Hoppé, quien retrató al pintor. L’amuesa tuvo abierta hasta’l 3 d’avientu, con venti obres: seis carnavaladas, trés paisaxes y escenes mineres y llabradores. Dalgunos yeren llenzos de factura recién, otros teníen yá dellos años y, como nel casu de la Carnavalada en Cimavilla que nos ocupa, posiblemente fueren yá repintados.
L’interés y les escelentes crítiques que recibió la pintura de Valle n’Inglaterra debiéronse ensin dulda al so calter documental y orixinalidá, en comparanza cola pintura española que pudiera trate unos años antes en Londres, na Esposición d’Arte Español celebrada na Royal Academy of Arts, ente 1920 y 1921, y, sobremanera, a los llugares comunes d’una España pa turistes que siguía cultivando Zuloaga. Pal públicu y la crítica artística inglesa, los paisaxes asturianos yeren reconocibles pola so semeyanza con Bretaña, Cornualles y l’oeste d’Irlanda, y nes escenes percibíense l’austeridá de Zurbarán, la perspectiva atmosférica velazqueña, la fantasía de Goya y el conteníu social de Millet.
Amás de Carnavalada en Cimavilla, ye bien posible qu’otros cuadros de Valle permanezan anguaño nel Reinu Uníu, ensin que se tenga noticia d’ello, enagora. Sábese que’l pintor regaló un llenzu a Konody y ye probable que Tuliu Bonafoux adquiriéra-y obra o fora agasayáu con dalguna, n’alcordanza del mecenalgu del so padre, que Valle nunca había escaecíu. Los Bonafoux teníen xuna propiedá en Normandía y yá nos años 50, Tuliu Bonafoux escribiría a Valle que sumieren tolos cuadros qu’el so padre caltenía ellí, al ser la casina esfarrapada pola soldadesca, ensin que pueda determinase si foi mientres la Primera o la Segunda Guerra Mundial.