La Conseyería de Salú confirma 255 nuevos casos de coronavirus detectaos ayeri, xornada na que se producieron 52 ingresos en planta y 9 en UCI, y rexistráronse 15 altes.

Anguaño, n’Asturies hai 572 pacientes hospitalizaos con confirmación o barruntu de covid-19 y otres 122 persones permanecen n’unidaes de cuidos intensivos.

Ayeri finaron cuatro persones: una muyer de 71 años y trés homes de 68, 88 y 94. Una d’estes persones moraba nun centru sociosanitariu pa mayores.

El Serviciu de Salú del Principáu (Sespa) realizó’l sábadu 4.926 pruebes y la tasa de positividad asitiar nel 7,35%.

Nestos momentos, tán ocupaes el 55,83% de les 283 cames d’unidaes de críticos con respirador: un 43,11% por pacientes COVID y un 12,72% por otres patoloxíes.

Respecto les plantes d’hospitalización, la ocupación total asitiar nel 71,63%. Los ingresos por coronavirus suponen un 18,07%, ente que el 53,55% correspuenden a otres causes.

Tocantes a los centros convertíos pa l’atención a casos de covid-19, de les 264 cames habilitaes tán ocupaes el 35,23%.

Encamientos pa frenar les andaes

El Principáu encamienta a la ciudadanía a rellacionase solo con convivientes, llindar al máximu l’actividá social y evitar el contactu con persones mayores o con patoloxíes cróniques si encaróse dalguna situación de riesgu. N’especial, apela a los habitantes d’Avilés, Corvera, Castrillón, Gozón, Uviéu, Cangas, Llanes, Noreña, Xixón, Mieres, Samartín del Rei Aurelio, L.lena, Grau, Ayer, Salas, Valdés, Siero, Llaviana y Carreño énte la tresmisión comuñal del virus nestos conceyos, según naquellos otros nos que se vaiga declarando’l nivel de riesgu estremo (4+).

Les autoridaes sanitaries recuerden la importancia de permanecer en casa y aisllase de les persones coles que se convive énte l’apaición de síntomes compatibles cola covid-19 (fiebre súbito, tos o sensación de falta d’aire, perda d’olfatu y de gustu, dolores de gargüelu, musculares y torácicos, foria o cefalea). Coles mesmes, aconseyen llamar per teléfonu al centru de salú o al númberu d’atención 984 100 400.

Ye fundamental la responsabilidá individual de les persones que tán pindies de la resultancia d’una PCR o que son consideraes contactos estrechos, qu’han de permanecer nes sos cases, xixilar el so estáu de salú y cumplir puramente la cuarentena.

La Conseyería de Salú encamienta que los mayores de 65 años o con patoloxíes cróniques eviten espacios interiores, con mala ventilación y alta concentración de persones, sobremanera n’establecimientos d’hostelería y n’actividaes grupales de calter deportivu, lúdicu, social o relixosu.

Amás, les autoridaes sanitariu y educativu encamienten al alumnáu, especialmente a partir de 15 años, a acutar los contactos sociales pa frenar l’espardimientu del virus. Tamién aconseyen a les families la vixilancia activa del estáu de salú d’adolescentes y convivientes, sobremanera si estos postreros son mayores o tienen enfermedaes cróniques.

Aplicación Radar covid

Les autoridaes sanitaries realicen un llamamientu a la población por que descargue nos sos teléfonos móviles l’aplicación Radar Covid, una ferramienta que facilita’l llabor d’identificación y trazabilidad de posibles contactos que realicen los profesionales d’Atención Primaria y de los servicios de vixilancia epidemiolóxica. Esta tecnoloxía dexa comunicar a los sos usuarios, ensin revelar la so identidá, un diagnósticu positivu, amás d’alvertir de la posible esposición al virus a otros usuarios con quien se rellacionaren.