El faru de Tapia va convertise nuna residencia pública p’artistes de distintes disciplines. La Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu y l’Autoridá Portuaria d’Avilés impulsen conjuntamente el proyectu Al Faru, que va acondicionar l’inmueble históricu p’allugar un centru d’estancies temporales pa creadores, que va ser xestionáu pol Gobiernu d’Asturies. Les obres de caltenimientu y adecuación del equipamientu van suponer una inversión per parte de l’Autoridá Portuaria de más d’un millón.

La conseyera de Cultura, Política Llingüística y Turismu, Berta Piñán, y el presidente de l’Autoridá Portuaria d’Avilés, Santiago Rodríguez Vega, visitaron güei l’inmueble acompañaos pola alcaldesa de Tapia, Ana Vigón. Piñán destacó que se trata de “un proyectu ilusionante, que marca un finxu nel sofitu que s’empresta a los y les artistes dende l’Alministración pública”. “Cuenta con una redolada envidiable y supón recuperar pa la cultura un patrimoniu históricu y singular. Al Faru quier reivindicar Tapia y l’occidente como un enclave únicu para proxectar l’arte asturiano escontra’l mundu”, añedió.

Pela so parte, el presidente de l’Autoridá Portuaria d’Avilés, Santiago Rodríguez Vega, señaló la singularidá de l’actuación que se va a acometer nel faru de Tapia, onde a diferencia de les actuaciones previstes nos de Cuideiru, L.luarca y Vidio, la inversión va correr al cargu de la mesma autoridá portuaria, mientres que Cultura va asumir la xestión por aciu un conveniu que van suscribir dambos organismos.

El proyectu de rehabilitación ellaboráu pol Gobiernu d’Asturies contempla que l’inmueble caltenga les sos funciones de señal marítima y combínense con un espaciu de residencia artística nel que creadores asturianos convivan con artistes nacionales ya internacionales al traviés d’intercambios con entidaes y equipamientos similares d’otros llugares. El proyectu Al Faru va funcionar por aciu programes de residencies a lo llargo de tol añu, y van cuntar con financiamientu tanto pública como privada.

Les nueves instalaciones del faru van cuntar con seis amplies habitaciones/camarotes pa ufiertar agospiamientu a otros tantos artistes, una cocina-comedor, que va funcionar tamién como llugar d’alcuentru y xunta; biblioteca, sala de música insonorizada y un taller d’artes plástiques. El diseñu arquitectónicu xira alrodiu del patiu central como elementu protagonista pa componer un esquema coherente cola hestoria del edificiu. La distribución busca xenerar espacios d’intercambiu nes zones comunes, con un planteamientu flexible p’atender usos distintos.

La restauración va siguir el criteriu de la mínima alteración de los materiales trataos y va caltener no posible la so naturaleza y aspectos orixinales, respetando en tou momentu l’espíritu de la construcción. Les obres nun van modificar en términos de volume la envolvente esterior, la composición de fachaes, la configuración xeneral o la estructura básica. Pa la reestructuración, van acometese baltaderes parciales. L’actuación pretende poner en valor l’edificiu y restituyir los sos valores orixinales.

Les obres de rehabilitación van solucionar, amás, los problemes de capilaridá qu’afecten al inmueble, espuestu davezu a condiciones atmosfériques severes. Pa ello, va trabayase n’especial na envolvente del faru pa devolve-y la so condición material en tolos elementos de piedra, despintaos y falseaos col usu de pintures plástiques. L’actuación va desenvolvese nel mesmu edificiu del faru y nel edificiu amiestu y la urbanización xeneral de la redolada.