– El presupuestu de la Conseyería de Derechos Sociales y Bienestar alzase a 467,7 millones, un 4,8% más qu’anguaño

– Los recursos destinaos a ayuda a casa y teleasistencia crecen un 31,6%, y l’atención a la dependencia algama los 70 millones

– La ERA recibe 155,6 millones, un 9,72% más, pa encarar les consecuencies derivaes del andanciu

– La conseyería refuerza en 1,7 millones les subvenciones al arriendu pa fomentar la emancipación de los mozos

– L’aportación al tercer sector supera los 46 millones

El Gobiernu d’Asturies va destinar en 2021 más d’un millón al día (1.281.683 euros, concretamente) pa ufiertar cobertoria social a les persones vulnerables. La Conseyería de Derechos Sociales y Bienestar crez un 4,8% y va disponer d’un presupuestu de 467,7 millones, casi 23 más que l’exerciciu actual.

La conseyera de Derechos Sociales y Bienestar, Melania Álvarez, presentó güei les cuentes del so departamentu. Destacó que tán diseñaes pa “reforzar l’armadura social asturiana” y enfocaes a dar “respuesta a toes aquelles persones que lo precisen y nel momentu que lu precisen”.

Álvarez recordó que’l Gobiernu d’Asturies vien dando respuesta al andanciu dende trés exes: el sanitariu, l’económicu y el social. Ese sigue siendo’l planteamientu pal próximu añu. Con esta perspectiva, esbilló’l presupuestu de la so conseyería, “centráu na atención a les persones, especialmente nes que s’atopen en situación de vulnerabilidá y naquelles que carecen y van carecer con más crudeza les consecuencies de la crisis sanitaria que tamos viviendo”.

Dalgunes de les llínees básiques del presupuestu de la Conseyería de Derechos Sociales y Bienestar son les siguientes:

· Reducción del salariu social básico

Les cuentes de 2021 acuten 82,2 millones pal salariu social básicu, un 29,6% menos qu’esti exerciciu. Esti amenorgamientu respuende a la implantación del ingresu mínimu vital per parte del Gobiernu central. La conseyería calcula qu’unes 12.300 families perceptores del salariu social van pasar a recibir la prestación estatal a lo llargo de 2021.

Los recursos lliberaos, unos 34,5 millones, van destinar a “atender otres necesidaes fundamentales, como la demanda venceyada a l’atención a la dependencia”, avanzó la conseyera.

Amás, la conseyería prevé impulsar l’accesu al mercáu llaboral d’aquelles persones que se caltengan como beneficiaries del salariu social al traviés de programes d’inclusión en mediu ambiente, curiaos de llarga duración y construcción.

· Refuerzu a persones dependientes y mayores

El presupuestu de 2021 incrementa los fondos destinaos a la dependencia, que se van alzar hasta los 70 millones.

Los recursos pal serviciu d’ayuda a casa y la teleasistencia crecen en 5,5 millones (un 31,6% más) y les prestaciones venceyaes a la dependencia pasen de los 29,6 millones actuales a 47 (58,7%). “Esti incrementu va dexar en 2021 atender por aciu estes prestaciones a casi 5.000 persones con dalgún tipu de dependencia más que l’añu pasáu”, señaló la conseyera.

Álvarez tamién fixo fincapié nel refuerzu del presupuestu pal organismu Establecimientos Residenciales de Mayores (YERA), que crez 13,7 millones (un 9,72% más) hasta sumar 155,6. L’oxetivu ye siguir dando respuesta a les necesidaes de quien viven en residencies y encarar les consecuencies derivaes del andanciu, que castigó especialmente estos centros. En 2021 ta previstu poner en funcionamientu 185 nueves places.

 

  • Fomento de la emancipación

Otra de les prioridaes va ser l’impulsu y fortalecimientu de la política de vivienda, onde destaca la medría de 1,7 millones nes ayudes al alquiler pa menores de 35 años coles mires de favorecer la emancipación. Envalórase que l’aumentu va dexar sofitar a unes 4.000 persones. “El principal esfuerzu de les polítiques de vivienda ta centrada nos mozos, que son el futuru d’Asturies” resaltó Álvarez.

Los fondos pa vivienda tamién van dexar dinamizar el sector, fomentar la eficiencia enerxética, reforzar l’actual modelu de xestión y optimizar el parque públicu.

· Alianza col tercer sector y les entidaes locales

El dineru previsto pal tercer sector alzase hasta 46.120.290 euros, cinco millones más qu’anguaño, pa encarar l’aplicación de la Llei d’Acción Alcordada nos ámbitos d’infancia y atención a persones con discapacidá.

Tamién se fortalez el sofitu a les entidaes locales al traviés del Plan Alcordáu de Prestaciones Sociales Básiques, que, al igual qu’esti exerciciu, va amontase un 5%, colo que va crecer hasta los 30.124.500 euros

La conseyera reivindicó “el calter dialogáu d’unes cuentes dispuestes a tar al serviciu de les asturianes y los asturianos a partir del 1 de xineru”.