• El congreso va axuntar a más de 400 especialistes y va celebrase del 19 al 21 de mayu nel Palaciu de Congresos.

XIXÓN, 18 de mayu de 2022.- Del 19 al 21 de mayu, Xixón va acoyer nel palacio de Congresos el 33º Congresu Nacional de l’Asociación Española de Téunicos de Llaboratoriu, que, baxo’l títulu “El Laboratorio y Enfermedades Raras”, va axuntar a más de 400 congresistes téunicos superiores llegaos de tol territoriu nacional y européu.

El conceyal de Promoción Económica, Emplegu, Turismu y Comerciu Llocal, Santos Tejón, el vocal de la Junta Directiva de la Asociación Española de Técnicos de Laboratorio, Marcos Vázquez, y Ana María González, del Comité Organizador Local, presentaron güei’l congreso na casa Conceyu de Xixón.

Ye un eventu científicu onde se presentaron más de 600 comunicaciones y que va escomencipiar el xueves 19 col cursu previu “Avances en el Laboratorio para el diagnóstico de las Enfermedades Raras” con ponencies prestixoses onde va falase de dellos aspeutos y perspeutives nueves nel tratamientu d’estes enfermedaes.

El vienres 20, la conferencia inaugural va ser a cargu de la Dra. Encarna Guillén, investigadora, profesora referente en Xenética y anguaño presidenta de l’Asociación Española de Genética Humana (AEGH).

Les enfermedaes rares son un conxuntu d’enfermedaes con una prevalencia perbaxa na población. Son les enfermedaes qu’afeuten a menos d’un paciente por cada 2.000 habitantes. Cuando les enfermedaes afeuten a menos d’un paciente por cada 10.000 son enfermedaes ultra rares. Anque ye una prevalencia mui baxa, como esisten más de 7.000 enfermedaes rares, nel so conxuntu afeuten a una gran proporción de pacientes. Calcúlase que n’España afeuten a tres millones de persones y unos 30 millones n’Europa.

  • Un 80% de les enfermedaes rares son d’orixe xenético
  • El xenoma humanu representoì una puerte abierta d’esperanza pa una medicina más personalizada aplicable a les enfermedaes con base xenética, como ye la mayoría de les enfermedaes rares.

L’avance nel diagnósticu d’estes enfermedaes tien muncho que ver col avance científicu nos llaboratorios que foron capaces d’aumentar la so capacidá diagnóstica. Poro, enfermedaes rares y ultra rares qu’enantes llevaben hasta 15 años en diagnosticar, güei lleven unos cinco años y sigue disminuyendo.

“Desde los laboratorios de Genética Molecular y Farmacogenética, los profesionales estamos realizando verdaderos esfuerzos para poder acortar estos tiempos. Es necesario seguir con la implicación de los equipos multidisciplinares para abordar las situaciones dramáticas que se producen en estos pacientes. Los técnicos superiores de laboratorio tenemos que seguir investigando y trabajando para poder ofrecer cuanto antes unos resultados que les permitan a los clínicos tener un diagnóstico”, espliquen dende la organización del congresu.

“Como se puede comprender fácilmente es imprescindible una buena formación en este campo para poder dar una buena asistencia a estos pacientes que en muchos casos deambulan sin un diagnóstico y por eso los técnicos de laboratorio necesitamos esa mayor formación que llevamos demandando desde hace muchos años, tanto a las autoridades políticas como sanitarias, para poder tener una titulación homologable a nivel europeo, ya que en muchos campos del laboratorio las actuales enseñanzas no dan el nivel necesario y poder seguir con nuestra labor ya que sin técnicos bien preparados no habrá diagnóstico”, añaden.