El Principáu destina cien mil euros a rehabilitar centros de salú en Gaza

Esta acción humanitaria va ameyorar l'asistencia en dos centros d'atención primaria de salú y va algamar a 90. 000 persones, sobremanera, muyeres y menores

0
814

El Gobiernu asturianu va destinar una ayuda de cien mil euros al Comité Español de l’Axencia de Naciones Xuníes pa los Refuxaos de Palestina n’Oriente Próximu (Unrwa). Esta partida va valir p’ameyorar los servicios sanitarios a la población abellugada de Palestina. Van rehabilitase les instalaciones del centru de salú de Tal Sultan y dotar d’equipamientu’l consultoriu de Sheikh Radwan, nes gobernaciones de Rafah y de Gaza respectivamente, al sur y centru de la Franxa de Gaza.

Esta ayuda va sirvir para adquirir un xenerador eléctricu para’l centru de salú de Sheikh Radwan. Nesta zona, de resultes del zarru de la única central eléctrica de Gaza y la grave crisis enerxética provocada, la mayoría de llares y servicios públicos, incluyíos centros de salú y hospitales, reciben eletricidá de la rede un máximu de cuatro hores diaries, siguíu d’un corte d’eletricidá de doce hores. Esta situación obliga a la instalación de xeneradores pa poder caltener los equipos eléctricos en funcionamientu y nun atayar operaciones o tratamientos nel casu de fallos nel suministru.

Nel centru de salú de Tal Sultan van llevase a cabu llabores de rehabilitación de la farmacia y arreglos nes consultes y sales del centru. Dambos proyectos van tener efectos bien positivos sobre’l cuidu de la salú de la población abellugada palestina, algamando a 90.000 persones beneficiaes, de les qu’el 49% son muyeres y el 40%, menores d’edá.

Más de 700.000 movíos adquirieron la condición de persones abellugaes que caltienen hasta’l momentu presente, más de 70 años depués

L’ayuda aprobada pol Principáu obedez a una crisis humanitaria derivada del conflictu árabe israelín de 1948. Más de 700.000 movíos adquirieron la condición de persones abellugaes que caltienen hasta’l momentu presente, más de 70 años depués. Les condiciones son tan precaries que la ONU informó en 2012 que de siguir nesta situación la Franxa de Gaza va ser inhabitable en 2020.

La Unrwa foi’l principal provisor integral d’atención primaria de salú pa esta comunidá en más de 69 años. Solamente en Gaza, xestiona ocho campamentos de población abellugada y 274 escueles primaries y d’educación superior básica. Nel ámbitu educativu emplega a más de 8.600 persones nos sos dos centros de formación profesional. Tamién dispón de 22 centros de salú primaria nos qu’empleguen a 936 persones y que reciben añalmente alredor de 4 millones de visites. En total, emplega a más de 13.000 persones en Gaza, de les qu’el 99.83% son personal local y con estatus de refuxáu de Palestina.