La conseyera d’Educación, Lydia Espina, presidió güei la primer xunta de la comisión de conciertos educativos, onde presentó una propuesta de renovación que permedia cola escuela pública la perda d’alumnáu.

Los 65 colexos asturianos con conciertos a valir presentaron una declaración responsable na qu’asumen la obligación de nun segregar por razón de sexu y de respetar el principiu de coeducación. Poro, toos van poder acoyese a la renovación. Esti ye un requisitu que la conseyería incluyó per primer vegada nel resolvimientu de 3 de marzu qu’afita’l procedimientu.

El Principáu presentó una propuesta inicial que tien como base la ratio por conceyu publicada pola Dirección Xeneral de Planificación ya Infraestructures Educatives en marzu, amás de les unidaes actuales, la evolución de la matrícula y la previsión de les necesidaes d’escolarización para tol periodu. Asina lo establez la normativa básica estatal y el citáu resolvimientu autonómicu.

La conseyera espunxo a la comisión la evolución rexistrada na rede alcordada dende’l cursu 2017-2018, nel que se robló la última renovación. Naquel momentu, autorizar por primer vegada a l’Alministración a afaer cursu a cursu’l númberu d’unidaes a la matrícula esistente, de la mesma que se xestiona na rede de centros públicos. Nestos seis años, los colexos alcordaos perdieron 1.826 estudiantes, lo que se tradució en 62 unidaes menos.

La propuesta inicial presentada por Lydia Espina consolida esi amenorgamientu y supón l’amenorgamientu d’otres 17 unidaes más a partir de setiembre, distribuyíes en 17 colexos. Esta rebaxa de places pártese básicamente ente les cuenques, Uviéu y les ales de la comunidá. Nun se rexistra nengún cambéu nin en Formación Profesional nin nos Centros d’Educación Especial. Estes cifres podríen trate amenorgaes en función de la evolución de la matrícula de los seis próximos cursos.

Per otru llau, Educación refugó’l pidimientu de cinco centros d’ampliar el númberu d’unidaes que caltienen alcordaes dende’l cursu 2017-2018. La conseyera afitó’l calendariu pal restu del procesu. Asi, la próxima xunta va ser el llunes 24 d’abril. Esi día, el restu de los integrantes de la comisión van poder presentar los sos pidimientos o allegamientos al planteamientu de l’Alministración.

Lydia Espina esplicó que la propuesta inicial cumple con tolos requerimientos llegales y tien en cuenta’l descensu de la matrícula previstu. Tamién indicó que la intención de la conseyería ye analizar a xeitu los allegamientos que se presenten y resolveles cuanto antes, pa ufiertar la máxima seguridá a los centros y a les families, qu’en curtia van tar somorguiaes nel periodu de solicitú de places.

Coles mesmes, espunxo la so voluntá conciliadora y la so intención de dialogar y consensuar. “Nun me gusten nada les trincheres nin los frentismos. Soi la conseyera d’Educación del Principáu. Eso quier dicir que soi la conseyera de toos y toes, tanto de la rede pública como de l’alcordada. Asina enfoqué la mio xestión dende’l primer día. Entiendo que son dos redes corresponsables y asina procuro tratales”, argumentó.

Espina recordó que desque llegó al cargu partiéronse tolos fondos y recursos de manera proporcional. “De la mesma nun voi prometer nada que nun tenga estudiáu o que nun pueda cumplir”, indicó. “La cayida de la natalidá ye un fechu que tien un impactu directu nes nueses aules. Dambes redes tienen de ser corresponsables a la d’asumilo. Síamos xustos y tratemos d’entendenos”, concluyó.