El plenu del Conseyu de Patrimoniu Cultural d’Asturies dio güei vistu bonu al proyectu d’ampliación del Muséu de Belles Artes, que va suponer la construcción d’un edificiu de nueva planta adosáu al palaciu de Velarde, na cai Santa Ana d’Uviéu, p’allugar servicios comunes pal equipamientu cultural y que va conectar los dos inmuebles yá esistentes.

La Conseyería de Cultura, Política Llingüística y Turismu, dirixida por Berta Piñán, licitará nes próximes selmanes la obra, que completa’l proyectu d’ampliación diseñáu pol arquiteutu Patxi Mangado. La so primer fase inauguróse en 2015.

El nuevu inmueble va cuntar con 1.838 metros cuadraos construyíos que se van distribuyir ente dos suétanos, planta baxa y trés altores. L’edificiu va allugar un salón d’actos na planta baxa, el taller de restauración d’obres na primera, les oficines y dependencies alministratives nel segundu pisu y, finalmente, na tercer planta, con vistes escontra la catedral, la tienda del muséu y la cafetería.

El proyectu aprobáu pol Conseyu de Patrimoniu sufrió variaciones al respective de la so versión inicial p’afaese a les necesidaes que l’apertura y funcionamientu de la primer ampliación reveló a lo llargo d’estos años. Asina, camudóse l’allugamientu orixinal de la tienda y la cafetería pa treslladales a la última planta y aprovechar d’esa manera les escepcionales vistas de la ciudá histórica.

Amás, se sustituyó y amplió el tamañu del montacargas previstu primeramente pa poder facilitar los trabayos de tresporte de pieces y materiales. Dambos cambeos supunxeron una reordenación d’usos y criterios estructurales en toles plantes.

Conexón ente espacios

L’edificiu de l’ampliación ta concebíu como una pieza entemedia que da serviciu a les dos partes esenciales del conxuntu museísticu. Per un sitiu, el correspondiente al Palaciu de Velarde, col que se va rellacionar a distintos niveles por aciu pontes creaes al efeutu. Por otru, el de la primer ampliación, que los sos percorríos espositivos van vese enllargaos tanto na planta baxa, de cuenta que se garantiza l’accesu al salón d’actos dende esta parte del muséu, como na segunda, lo que facilita l’accesu a la cafetería y al chigre, allugaos na última planta.

La estratéxica situación del nuevu edificiu, que s’asitia metanes les dos partes espositives del muséu, asegura un fácil accesu y una eficaz división ente los usos públicu y priváu de serviciu.

El proyectu trata de recuperar, na midida de lo posible, la fachada del palaciu de Velarde, tapada nel so día col agregu qu’agora va ser desaniciáu. Trátase d’una ampliación amiesta al palaciu que foi realizada nos años sesenta y despintó de manera casi íntegra la fachada norte. Esta va ser la parcela que va ocupar el nuevu edificiu, que va lliberar un espaciu nel llateral del inmueble, xenerando xuna cai interior que dexe, amás de la incorporación de lluz natural, poder apreciar trazar del palaciu tal que foi concebíu nel so orixe.

Nun se van abrir les antigües ventanes, quitando les puertes que van comunicar la nueva ampliación col interior del palaciu, pero los vanos van quedar cegaos con un pañu macizu a cares interiores, de manera que quede perfectamente espresa la composición orixinal. Nesti espaciu interior van producise les circulaciones principales, según les conexones col restu del muséu.