Asturies reforzó les midíes de prevención y llucha contra les quemes forestales cola instalación de cámares de vixilancia pa captar imaxes d’alta calidá que van ser fundamentales para la investigación de les sos causes. La información arrexuntada por estos dispositivos va ser tresmitida polos axentes medioambientales a les Brigaes d’Investigación de Quemes (BRIP) y van sirvir como material de prueba pa la formulación de les preceptives denuncies.

Los primeros dispositivos yá tán operativos y van instalase más a lo llargo de les próximes selmanes, magar nun van tener un allugamientu fixu y el so allugamientu va camudar en función de les necesidaes de cada momentu. Les árees forestales con historial recurrente de fueos y d’especial valor medioambiental van ser allugamientos prioritarios.

Esta midida forma parte del Plan de Vixilancia, Prevención y Estinción de Quemes pa 2024 que la Conseyería de Fomentu, Cooperación Local y Prevención de Quemes desenvuelve xuntu cola Fiscalía de Mediu Ambiente y sumir a les actuaciones adicionales que’l Principáu ta llevando a cabu pa combatir esti problema. El Gobiernu d’Asturies reafita asina’l so compromisu cola protección del mediu ambiente y la seguridá de los sos habitantes, pa lo cual va caltener esi esfuerzu cola aplicación de nueves acciones nes próximes selmanes.

La conseyería repite la gravedá de provocar esti tipu de quemes y recuerda que constitúi un delitu punible con penes de prisión y elevaes sanciones económiques. Les penes iniciales van dende unu a cinco años de prisión y multes de 12 a 18 meses. Nel casu de que se produxeren consecuencies graves, como daños al suelu, la vida animal o vexetal, o afectación d’espacios naturales protexíos, les penes pueden aumentar hasta los trés a seis años de prisión y multes de 18 a 24 meses. En situaciones onde se pongan en riesgu vides humanes, les penes pueden aportar a de 10 a 20 años de cárcel.