Cais vacíes. Namás el soníu de los páxaros ruempe estos díes el silenciu dominante nos barrios de la ciudá. La declaración del estáu d’alarma n’España supón llimitaciones a la libre circulación de persones. Namás les persones con autorización pa dir a trabayar pueden salir a la cai y los llamamientos a zarrase en casa sacante pa comprar bienes de primer necesidá repíntense nos medios de comunicación.
Les midíes de contención tan recoyíes nel Real Decretu que declara l’estáu d’alarma. A saber: la suspensión de tolos negocios cola esceición de locales de primer necesidá como alimentación, farmacia, médicu, quioscos, gasolineres, peluqueríes y tintoreríes. Prohíbese, amás, la circulación ciudadana con motivu d’ocio. Namás se podrá salir a la cai en casu de necesidá, pasear a les mascotes o acudir a trabayar y al médicu. Nestos casos, tien de facese siempres de forma individual, a nun ser que seya necesaria la compañía en casu de incapacidá o minusvalía.
Los servicios de tresporte públicu redúcense en tolos ámbitos. Habrá un 50% menos de taxis con limitación d’ocupantes. Amás, la zona azul, l’I.B.I, les tases de terraza, agua, basura y alcantarillado queden suspenses. L’autobús, que circulará de manera gratuita y ensin inspector, será’l transporte más afectáu. Suspéndense les llínies 26, 34, 35, 36 y los servicios nuecherniegos. La llínia 25, per otru llau, terminará’l percorríu en La Olla. Instalaráse, tamién, una zona d’esclusión pal conductor, que quedará a más d’un metru y mediu de distancia de los pasaxeros. Asina mesmo, para garantizar la seguridá del trabayador, será obligatorio entrar poles puertes del mediu y cabu. Pa garantizar la ventilación, l’autobús deberá parar en toles paraes ensin necesidá de solicitala.
Oficina virtual
Mientras siga en vigor l’estáu d’alarma, Xixón va atender de forma virtual les consultes de los ciudadanos. La oficina virtual del Conceyu va permitir presentar solicitudes y documentos y tar al día de los sos trámites. Tolos museos, biblioteques y centros municipales tan pesllaos, sacante la Pescadería Municipal, qu’atiende de manera presencial namás con cita previa.
L’incumplimientu de les midíes establecíes pol Gobiernu tendrá consecuencies tanto económiques como disciplinares n’os casos graves. Asina, establécense multes d’entre 100 y 600 euros por retirar una valla o precintu, hasta 30.000 euros por negar la identificación ante un axente de policía. Les sanciones perpasarán los 60.000 euros por conductes que pongan en peligru la salú de la ciudadanía. Estes sanciones tán amparaes poles lleis de Seguridá Ciudadana, la de Salú Pública, la de Protección Civil y pol Códigu Penal.