El Conseyu de Gobiernu aprobó güei’l proyectu de Llei d’Empléu Públicu, una pilastra fundamental de la reforma de l’Alministración autonómica y unu de los principales oxetivos d’esta llexislatura. El testu, que cunta nel respaldu mayoritariu de los sindicatos y agora va ser unviáu a la Xunta Xeneral pa la so tramitación, escuerre afaer y actualizar la lexislación autonómica sobro emplegaos públicos, que data de 1985, col fin d’afaela al actual contestu social.

La norma va dexar configurar una Alministración moderna, axilosa y eficaz na atención a la ciudadanía. Con esta finalidá va regular, ente otros aspeutos, los mecanismos de flexibilidá y movilidá, el diseñu de cuerpos y escales, la provisión de puestos de trabayu, los deberes y derechos de los emplegaos públicos, un réxime de retribuciones más venceyáu a los oxetivos y al rendimientu, la posibilidá del teletrabajo y los mecanismos pa conciliar la vida personal, llaboral y familiar.

L’ámbitu d’aplicación inclúi al personal del Principáu y al de la Universidá d’Uviéu y entidaes locales, ensin perxuiciu de les especificidaes que deriven de la lexislación sectorial aplicable, como ye’l casu del personal docente y l’estatutariu del Serviciu de Salú (Sespa).

El proyectu introduz mecanismos de flexibilidá na xestión de los recursos humanos, col fin de adscribir a los emplegaos públicos a los puestos de trabayu con más axilidá. Asina, podrán convocase concursos n’ámbitos deficitarios d’emplegaos por que puedan ser cubiertos por personal d’árees con escedentes.

Tamién avanza na regulación de la movilidá por razones de serviciu. D’esta miente, establez un orde de prioridá nos supuestos nos que dalguna plaza quede erma nun procedimientu de provisión definitivu y haya necesidá urxente de cubrir. Igualmente, regula la redistribución d’efectivos, según l’atribución temporal de funciones cuando les necesidaes lo xustifiquen. Estos procedimientos escuerren aprovechar meyor los recursos humanos.

Cuerpos y escales

La normativa recueye cuatro preseos d’ordenación de puestos de trabayu, que pueden ser aprobaos conxunta o xebradamente: personal funcionario, llaboral, directivo y eventual.

Na reordenación incorpórense novedaes como la desapaición del cuerpu de subalternos, que los sos efectivos integrar n’otru más tresversal denomináu Agrupación profesional de servicios xenerales y sofitu loxísticu. Nesti grupu va integrase tamién personal n’escales declaraes a escastar pola desapaición de les sos funciones. Asina, estos emplegaos van pasar a una escala activa que se va encargar de llabores xenerales de control d’instalaciones, caltenimientu d’edificios y, polo xeneral, d’aquelles que nun requieran una titulación específica.

Per otra parte, escastar el cuerpu d’auxiliares alministrativos, que los sos integrantes van tener convocatories especiales pa promocionar a alministrativos nos próximos 5 años. Esta midida respuende a la imposibilidá de dixebrar na práctica les funciones de dambos cuerpos, asolapaes pola fonda tresformamientu tecnolóxica de la xestión, acentuada mientres la pandemia.

D’otru llau, créanse nuevos cuerpos especializaos nes tecnoloxíes de la información y les telecomunicaciones, la protección del mediu ambiente, la fiscalización y control de la llegalidá, la investigación, la protección civil o la prevención y estinción de quemes. Esta midida va implicar la puesta en marcha de procesos que van traer el pasu de parte del personal llaboral a personal funcionario, acordies con la normativa vixente. Esti procesu va ser especialmente relevante n’ámbitos como’l Serviciu d’Emerxencies (Sepa), con categoríes como la de bomberos, según na dirección competente en materia d’Estratexa Dixital.

Igualmente, acordies con la lexislación europea y nacional, regúlase la nueva situación de derechos y deberes de los interinos, que nun van poder permanecer más de 3 años siguíos nel puestu.

Personal directivo

Créase la figura de subdireutor xeneral, que va ser nomáu pol sistema de llibre de designación ente personal funcionario de carrera del subgrupu A1. Estos puestos van tar suxetos a evaluación, con arreglu a criterios d’eficacia y eficiencia, responsabilidá y control de resultancies. El so nomamientu va responder a los principios de méritu y capacidá por aciu procedimientos que garanticen la publicidá y la concurrencia.

Nel réxime de retribuciones, introdúcense mecanismos que dexen premiar la productividá, la dedicación y la xestión eficiente, polo que se va configurar un nuevu sistema pa midir les resultancies del trabayu qu’incentive’l desempeñu. Na valoración, que se va realizar con criterios oxetivos, la prestación de los servicios a la ciudadanía va ser l’elementu esencial pa determinar les resultancies.